The methodology for evaluation of environmental education programs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F12%3A10126653" target="_blank" >RIV/00216208:11690/12:10126653 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika evaluace programů environmentální výchovy
Original language description
Programy environmentální výchovy a vzdělávání musí často doložit svou efektivitu - základním prostředkem k tomu jsou evaluační výzkumy. Evaluační výzkumy si zadávají zpravidla realizátoři či sponzoři programů a na jejich základě pak získávají informace oefektivitě použitých vzdělávacích metod. Výsledky pak může využít realizátor programu pro zkvalitňování svého programu i externí posuzovatel - například donor pro rozhodování o dalším rozdělování finančních prostředků. Dlouhodobě je pak zisk z evaluačních výzkumů oboustranný: realizátoři připravují kvalitnější programy a program lze obhájit jako přínosný. Předložená metodika má sloužit oběma těmto účelům; může být využita i pracovníky veřejné správy, kteří formální i neformální programy environmentálnívýchovy z různých důvodů posuzují. Cílem prezentované metodiky je vymezit základní terminologii pro evaluaci programů environmentální výchovy, popsat základní fáze evaluačního cyklu, dále charakterizovat základní alternativní postupy při
Czech name
Metodika evaluace programů environmentální výchovy
Czech description
Programy environmentální výchovy a vzdělávání musí často doložit svou efektivitu - základním prostředkem k tomu jsou evaluační výzkumy. Evaluační výzkumy si zadávají zpravidla realizátoři či sponzoři programů a na jejich základě pak získávají informace oefektivitě použitých vzdělávacích metod. Výsledky pak může využít realizátor programu pro zkvalitňování svého programu i externí posuzovatel - například donor pro rozhodování o dalším rozdělování finančních prostředků. Dlouhodobě je pak zisk z evaluačních výzkumů oboustranný: realizátoři připravují kvalitnější programy a program lze obhájit jako přínosný. Předložená metodika má sloužit oběma těmto účelům; může být využita i pracovníky veřejné správy, kteří formální i neformální programy environmentálnívýchovy z různých důvodů posuzují. Cílem prezentované metodiky je vymezit základní terminologii pro evaluaci programů environmentální výchovy, popsat základní fáze evaluačního cyklu, dále charakterizovat základní alternativní postupy při
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: Proposal of updated learning mudules, developed of the computer supported methods (e-learning) and introduction of evaluation machanism for lifelong learning for the environmental problems</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
5782/ENV; 154/320/12
Regulation ID
5782/ENV; 154/320/12
Technical parameters
5782/ENV; 154/320/12
Economical parameters
Metodika přispěje k efektivnějšímu využívání státních prostředků v oblasti podpory programů environmentální výchovy. Pomůže odpovědným pracovníkům identifikovat programy s vyšším předpokladem naplnění svých výchovně vzdělávacích cílů. Dlouhodobě pomůže zkvalitňovat nabídku programů v této oblasti. V důsledku umožní účinněji naplňovat cíle státního programu EVVO a VUR i při zachování stejných finančních nákladů.
Certification body designation
Ministerstvo životního prostředí ČR, Sekce ekonomiky a politiky životního prostředí
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů