Educational Vision for the Czech Republic in the context of SDGs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F16%3A10338215" target="_blank" >RIV/00216208:11690/16:10338215 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.nadaciapontis.sk/data/files/Booklet_2016_final.pdf" target="_blank" >http://www.nadaciapontis.sk/data/files/Booklet_2016_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vize vzdělávání pro Česko v kontextu Cílů udržitelného rozvoje (SDGs)
Original language description
V roce 2015 se spojily nevládní organizace a další aktéři vzdělávání, aby společně formulovali principy vzdělávání, které by mohly být podkladem pro naplňování Cílů udržitelného rozvoje v této oblasti. Výsledkem jejich práce je vzdělávací Vize a soubor kompetencí globálního občana - široce diskutovaný a všeobecně přijatý dokument, na jehož základě lze prosazovat změny vzdělávacího systému. Článek popisuje proces tvorby a následné analýzy dokumentu v dotazníkovém šetření; vyvozuje závěry týkající se vyváženosti navržených oblastí vzdělávání i kompetencí v jejich rámci, a poukazuje k možnostem uplatnění tohoto konceptu ve vzdělávacích politikách v České republice. Uzavírá úvahou o roli občanské společnosti a jejím vztahu ke vzdělávacímu systému, který je v našich podmínkách formován do značné míry politicky, a tudíž je nestabilní.
Czech name
Vize vzdělávání pro Česko v kontextu Cílů udržitelného rozvoje (SDGs)
Czech description
V roce 2015 se spojily nevládní organizace a další aktéři vzdělávání, aby společně formulovali principy vzdělávání, které by mohly být podkladem pro naplňování Cílů udržitelného rozvoje v této oblasti. Výsledkem jejich práce je vzdělávací Vize a soubor kompetencí globálního občana - široce diskutovaný a všeobecně přijatý dokument, na jehož základě lze prosazovat změny vzdělávacího systému. Článek popisuje proces tvorby a následné analýzy dokumentu v dotazníkovém šetření; vyvozuje závěry týkající se vyváženosti navržených oblastí vzdělávání i kompetencí v jejich rámci, a poukazuje k možnostem uplatnění tohoto konceptu ve vzdělávacích politikách v České republice. Uzavírá úvahou o roli občanské společnosti a jejím vztahu ke vzdělávacímu systému, který je v našich podmínkách formován do značné míry politicky, a tudíž je nestabilní.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA14-36005S" target="_blank" >GA14-36005S: Competence based innovation and quality enhancement in higher education (for sustainable development)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Development and democracy. Sustainable World ith No One Left Behind
ISBN
978-80-89895-00-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
65-77
Publisher name
Pontis Foundation
Place of publication
Bratislava
Event location
Slovensko
Event date
Oct 27, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—