Application of the sustainable development indicators in science education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F17%3A10370335" target="_blank" >RIV/00216208:11690/17:10370335 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216208:11310/17:10370335
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití indikátorů udržitelného rozvoje v přírodovědném vzdělávání
Original language description
Vzdělávání pro udržitelný rozvoj stojí dlouhodobě v centru zájmu odborníků na celém světě a odráží všeobecnou snahu mezinárodních politik vzdělávat populaci tak, aby byly dosaženy cíle udržitelného rozvoje. Zcela novou výzvou na globální úrovni jsou tzv. Cíle udržitelného rozvoje (Sustainable Development Goals - SDGs), které byly v rámci agendy udržitelného rozvoje OSN přijaty v roce 2015 (OSN 2015). Tyto Cíle definují mj. nutnost rozvíjet u žáků znalosti a dovednosti potřebné k podpoře udržitelného rozvoje. Na základě všeobecného přijetí Cílů, mj. také Českou republikou, lze očekávat, že problematika udržitelného rozvoje se stane více akcentovaným tématem všeobecného vzdělávání. Příspěvek se zabývá tím, jak mohou být pro zvýšení povědomí žáků o dané problematice využity indikátory udržitelného rozvoje. Diskutovány jsou indikátory, které mají vztah k přírodovědnému vzdělávání, resp. výuce chemie.
Czech name
Využití indikátorů udržitelného rozvoje v přírodovědném vzdělávání
Czech description
Vzdělávání pro udržitelný rozvoj stojí dlouhodobě v centru zájmu odborníků na celém světě a odráží všeobecnou snahu mezinárodních politik vzdělávat populaci tak, aby byly dosaženy cíle udržitelného rozvoje. Zcela novou výzvou na globální úrovni jsou tzv. Cíle udržitelného rozvoje (Sustainable Development Goals - SDGs), které byly v rámci agendy udržitelného rozvoje OSN přijaty v roce 2015 (OSN 2015). Tyto Cíle definují mj. nutnost rozvíjet u žáků znalosti a dovednosti potřebné k podpoře udržitelného rozvoje. Na základě všeobecného přijetí Cílů, mj. také Českou republikou, lze očekávat, že problematika udržitelného rozvoje se stane více akcentovaným tématem všeobecného vzdělávání. Příspěvek se zabývá tím, jak mohou být pro zvýšení povědomí žáků o dané problematice využity indikátory udržitelného rozvoje. Diskutovány jsou indikátory, které mají vztah k přírodovědnému vzdělávání, resp. výuce chemie.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
978-80-7464-942-4
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
10
Pages from-to
42-51
Publisher name
Ostravská univerzita v Ostravě, Přírodovědecká fakulta
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
May 22, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—