Mapping studies TL02000081-V1
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F19%3A10410269" target="_blank" >RIV/00216208:11690/19:10410269 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mapovací studie TL02000081-V1
Original language description
Ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj je třeba najít alternativu k tradičnímu pozitivistickému přístupu k vědeckému vzdělávání. Dominantní západní kultura si cení racionálně-kognitivních způsobů vědění a přitom mnoho kompetencí, které potřebujeme, abychom dokázali čelit problémům 21. století, se nachází nejenom kognitivní oblast, ale především v oblasti afektivní. Pokud chceme podpořit transformaci k udržitelnosti, potřebujeme pedagogiku, která rozvíjí empatii a emocionální účast, poskytuje prostor pro reflexi hodnot a příležitosti pro rozvoj žákova "locus of control" (těžiště řízení) a vnímání vlastní účinnosti. Projekt Vzdělávání pro budoucnost zkoumá potenciál kreativního učení aktivovat afektivní oblasti a dosáhnout transformativního vzdělávání. Tato práce zkoumá a popisuje případové studie kreativního učení jako pedagogického přístupu, který maximalizuje potenciál transformativního učení se a poskytuje žákům "vhled do podstaty pochybností, vlastního vlivu a změny" (Hunter et al 2018).
Czech name
Mapovací studie TL02000081-V1
Czech description
Ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj je třeba najít alternativu k tradičnímu pozitivistickému přístupu k vědeckému vzdělávání. Dominantní západní kultura si cení racionálně-kognitivních způsobů vědění a přitom mnoho kompetencí, které potřebujeme, abychom dokázali čelit problémům 21. století, se nachází nejenom kognitivní oblast, ale především v oblasti afektivní. Pokud chceme podpořit transformaci k udržitelnosti, potřebujeme pedagogiku, která rozvíjí empatii a emocionální účast, poskytuje prostor pro reflexi hodnot a příležitosti pro rozvoj žákova "locus of control" (těžiště řízení) a vnímání vlastní účinnosti. Projekt Vzdělávání pro budoucnost zkoumá potenciál kreativního učení aktivovat afektivní oblasti a dosáhnout transformativního vzdělávání. Tato práce zkoumá a popisuje případové studie kreativního učení jako pedagogického přístupu, který maximalizuje potenciál transformativního učení se a poskytuje žákům "vhled do podstaty pochybností, vlastního vlivu a změny" (Hunter et al 2018).
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000081" target="_blank" >TL02000081: Education for the Future</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů