On the Problems of the Convergence of Information and Communication Technologies and the School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F04%3A00019861" target="_blank" >RIV/00216224:14210/04:00019861 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K problematice konvergence informačních a komunikačních technologií a školy
Original language description
Studie se zabývá problematikou začleňování ICT do škol. Jde o komplexní problém, který lze nahlížet ze tří základních rovin. Je nutné snažit se porozumět škole jako místu, kde jsou uskutečňovány změny související s implementací ICT, a porozumět také tomu, jakou roli při jejich zavádění sehrávají např. tradice školy, preferované vzorce chování, hodnoty, normy uznávané lidmi ve škole a vztahy školy s okolními subjekty (mezo perspektiva). Ale nejen to. Chápeme-li implementaci moderních technologií do školjako komplexní problém, pak úvahy orientované pouze na školu ukazují jen část problému, který má ještě další dvě podstatné roviny. První z nich je školská politika (makro perspektiva), druhou rovinou (mikro perspektiva) jsou samotné technologie (technologické produkty) a jejich využití ve školním vzdělávání i v dalších oblastech fungování školy. Zmíněné roviny spolu souvisejí a každá sehrává při implementaci ICT do škol svou důležitou roli. Pro úspěšné začlenění moderních technologií do
Czech name
K problematice konvergence informačních a komunikačních technologií a školy
Czech description
Studie se zabývá problematikou začleňování ICT do škol. Jde o komplexní problém, který lze nahlížet ze tří základních rovin. Je nutné snažit se porozumět škole jako místu, kde jsou uskutečňovány změny související s implementací ICT, a porozumět také tomu, jakou roli při jejich zavádění sehrávají např. tradice školy, preferované vzorce chování, hodnoty, normy uznávané lidmi ve škole a vztahy školy s okolními subjekty (mezo perspektiva). Ale nejen to. Chápeme-li implementaci moderních technologií do školjako komplexní problém, pak úvahy orientované pouze na školu ukazují jen část problému, který má ještě další dvě podstatné roviny. První z nich je školská politika (makro perspektiva), druhou rovinou (mikro perspektiva) jsou samotné technologie (technologické produkty) a jejich využití ve školním vzdělávání i v dalších oblastech fungování školy. Zmíněné roviny spolu souvisejí a každá sehrává při implementaci ICT do škol svou důležitou roli. Pro úspěšné začlenění moderních technologií do
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP406%2F03%2FP119" target="_blank" >GP406/03/P119: Information and communication techologies and school culture. Towards the role of information and communication technologies</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
SPFFBU
ISSN
1211-6971
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2004
Issue of the periodical within the volume
U 9
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
111-126
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—