All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00015832" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00015832 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management

  • Original language description

    The paper concentrates on work of two basic school (6-15) headteachers. What we regard as the dominant feature of their activities are the efforts to manage quality in school. The term "guality management" is used to refer to a set of activities leadingeither to maintaining the existing standard of school operation (provided it is perceived as good), or to change what is regarded as malfunctioning - towards a more suitable state of affairs. We relied on two relational frameworks: the content-level definition of school quality management and the concept of individual leadership. The two frameworks will be used to analyse the actions of two headteachers, to compare them against each and to relate the resulting information to the wider context of schoolmanagement in contemoprary Czech society.

  • Czech name

    Diverzita jako výzva: případové studie ředitelů škol a řízení kvality ve škole

  • Czech description

    Článek se zaměřuje na práci ředitelů dvou základních škol (6-15). Jako dominantní znak jejich aktivit jsme shledali snahu o řízení kvality ve škole. Termín "řízení kvality" se používá buď jako soubor činností vedoucí k podpoře existujících standardů chodu školy (toto poskytování je nahlíženo jako dobré) nebo ke změně toho, co je povážováno za selhávající - směrem k více vyhovujícímu stavu. Zaměřili jsme se na dvě relativní koncepce: definice řízení kvality školy podle obsahu a koncepce samostatného vedení. Tyto dvě koncepce budou použity k posouzení činností obou ředitelů, jejich vzájemnému srovnání a popsání vzhtahu výsledků k širšímu kontextu školního managementu v současné české společnosti.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F04%2F0609" target="_blank" >GA406/04/0609: Democracy in the Czech School</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dealing with Diversity - a Key Issue for Educational Management

  • ISBN

    80-210-4090-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    81-95

  • Publisher name

    Masarykova Univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno & Telč

  • Event date

    Jan 1, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article