All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A Model of School Culture Development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00017862" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00017862 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    A Model of School Culture Development

  • Original language description

    My model of school culture development is based on the analysis of research reports or information on studies in school culture as published in the last ten years or so. The analysis of the studies was instigated by the question of how researchers construct the subject of their research, namely school culture. In turned out that two ways of cunstructing school culture can be identified: school culture is either seen through ideas about school the school has its culture, or is constructed upon contemplations on culture the school as culture. My model of school culture development combines both options, pointing out that school culture development must take into consideration both the ideas about the school as a whole (including its specific way of life)and the typical characteristics of its operation (activities, shared meanings and values, ideas and constructs). The model can be characterized as cyclic, with the following phases: diagnosis and reflection of the actual situation, plann

  • Czech name

    Model rozvoje kultury školy

  • Czech description

    Model rozvoje kultury školy vychází z analýzy výzkumných zpráv nebo sdělení o výzkumech na téma kultury školy, které byly publikovány zhruba v posledních deseti letech. Analýza výzkumů; byla vedena otázkou: jak výzkumníci konstruují předmět svého výzkumu- kulturu školy. Ukázalo se, že lze identifikovat dva způsoby konstruování kultury školy. Kultura školy je vnímána buď na základě představ o škole a to jako škola má kulturu, nebo je konstruována na základě uvažování o kultuře a tp jako škola jako kultura. Model rozvoje kultury školy spojuje obě varianty a zdrazuje, že při rozvoji kultury školy je nutné brát v úvahu jak představy o škole jako celku včetně jejího specifického způsobu života), tak typické charakteristiky jejího fungování (činnosti, sdílené významy a hodnoty, představy a konstrukty). Model můžeme charakterizovat jako cyklický model s následujícími fázemi: impulz ke změně, diagnóza a reflexe daného stanu, plánování, implementace a institucionalizace, evaluace.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F01%2F1078" target="_blank" >GA406/01/1078: The Culture of Czech School and Strategies for its Development</a><br>

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dealing with Diversity a Key Issue for Educational Management

  • ISBN

    80-210-4090-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    61-64

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno, Telč

  • Event date

    Jan 1, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article