Critical Incidents in the Development of Czech Headteachers Life and Professional Careers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F08%3A00025224" target="_blank" >RIV/00216224:14210/08:00025224 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů škol
Original language description
Příspěvek je další z řady výstupů výzkumného projektu Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha (GAČR, 406/07/0845). Cílem výzkumu je přispět k poznání teorie a praxe práce ředitelů škol v kontextu rozvoje jejich životní a profesní dráhy. Životní a profesní dráhu vnímáme jako pomyslnou linii utvářenou jedincem podle jeho životních cílů. Výzkum je koncipován jako kvalitativní šetření s použitím biografického designu a specifické metody životní historie (life history). V příspěvku se zaměříme především na hlavní identifikované určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů českých škol. Neboli představíme klíčové faktory, které utvářely a utvářejí životní a profesní dráhu ředitele školy. Takové faktory sledujeme v horizontálníi vertikální rovině. Na vertikální ose představíme kritické události spojené s profesní kariérou od nástupu do škol až do dnešních dnů. Na horizontální ose sledujeme u ředitelů vývoj jejich myšlení a jednání z hlediska individuálních pří
Czech name
Určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů škol
Czech description
Příspěvek je další z řady výstupů výzkumného projektu Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha (GAČR, 406/07/0845). Cílem výzkumu je přispět k poznání teorie a praxe práce ředitelů škol v kontextu rozvoje jejich životní a profesní dráhy. Životní a profesní dráhu vnímáme jako pomyslnou linii utvářenou jedincem podle jeho životních cílů. Výzkum je koncipován jako kvalitativní šetření s použitím biografického designu a specifické metody životní historie (life history). V příspěvku se zaměříme především na hlavní identifikované určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů českých škol. Neboli představíme klíčové faktory, které utvářely a utvářejí životní a profesní dráhu ředitele školy. Takové faktory sledujeme v horizontálníi vertikální rovině. Na vertikální ose představíme kritické události spojené s profesní kariérou od nástupu do škol až do dnešních dnů. Na horizontální ose sledujeme u ředitelů vývoj jejich myšlení a jednání z hlediska individuálních pří
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F07%2F0845" target="_blank" >GA406/07/0845: Czech School Head Teachers and their Personal and Professional Path Development</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů