Intergenerational Learning in the Family and Family Context
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050281" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050281 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext
Original language description
V příspěvku se zaměřujeme se na precizaci dosavadních výsledků získaných dotazníkovým šetřením a na jejich další ověřovaní kvalitativní metodologii. Cílovou skupinou jsou třígenerační rodiny. Naše výzkumné nástroje pro práci s rodinami jsou tyto: skupinová a individuální administrace testu rodinného systému (FAST), skupinový a individuální rozhovor se všemi členy rodiny, časový snímek všedního a víkendového dne rodiny, časová osa učeni v různých fázích života a zúčastněné pozorovaní v rodinách. Účelem těchto kombinovaných výzkumných technik je získat detailní obraz mezigeneračního učeni a jeho podmínek ve sledovaných rodinách a vytvořit analytický příběh mezigeneračního učeni v rodině. Dále rozpracováváme tezi o tom, že míra kultury sdíleni (pevnost asila vztahů) ovlivňuje učení v rodině a vice versa. Výzkumné otázky jsou zaměřeny na obsah a směr mezigeneračního učeni v rodině, kdo v rodině učí koho z hlediska tři generaci, jak je toto učeni přijímáno a za jakých podmínek učení v rodi
Czech name
Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext
Czech description
V příspěvku se zaměřujeme se na precizaci dosavadních výsledků získaných dotazníkovým šetřením a na jejich další ověřovaní kvalitativní metodologii. Cílovou skupinou jsou třígenerační rodiny. Naše výzkumné nástroje pro práci s rodinami jsou tyto: skupinová a individuální administrace testu rodinného systému (FAST), skupinový a individuální rozhovor se všemi členy rodiny, časový snímek všedního a víkendového dne rodiny, časová osa učeni v různých fázích života a zúčastněné pozorovaní v rodinách. Účelem těchto kombinovaných výzkumných technik je získat detailní obraz mezigeneračního učeni a jeho podmínek ve sledovaných rodinách a vytvořit analytický příběh mezigeneračního učeni v rodině. Dále rozpracováváme tezi o tom, že míra kultury sdíleni (pevnost asila vztahů) ovlivňuje učení v rodině a vice versa. Výzkumné otázky jsou zaměřeny na obsah a směr mezigeneračního učeni v rodině, kdo v rodině učí koho z hlediska tři generaci, jak je toto učeni přijímáno a za jakých podmínek učení v rodi
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů