Psychodiagnostic tools in school psychologists´ practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00052741" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00052741 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychodiagnostické nástroje v práci školních psychologů
Original language description
Školní psychologie je v České republice relativně nově rozvíjenou disciplínou a relevantních údajů o práci a zkušenostech školních psychologů zatím není mnoho. V souvislosti se snahami o vymezování náplně práce školních psychologů se diskutuje o širokémzáběru práce a někteří autoři zdůrazňují přesun od diagnostiky žáků k práci s učiteli a celým systémem. Cílem příspěvku je prezentovat některé teoretické a empirické poznatky vztahující se k práci školních psychologů v České republice. Autorky přitom čerpají mj. také ze zkušeností, které získaly jako metodičky školních psychologů v rámci projektu Vzdělávání, informace, kariéra - Rozvoj školních poradenských pracovišť. Nabízejí také výsledky spíše subtilního doatzníkového šetření, které provedly mezi školními psychology, s cílem získat přehled o využívání diagnostických nástrojů ve školně psychologické praxi a poznat alespoň dílčím způsobem postoje školních psychologů k diagnostice.
Czech name
Psychodiagnostické nástroje v práci školních psychologů
Czech description
Školní psychologie je v České republice relativně nově rozvíjenou disciplínou a relevantních údajů o práci a zkušenostech školních psychologů zatím není mnoho. V souvislosti se snahami o vymezování náplně práce školních psychologů se diskutuje o širokémzáběru práce a někteří autoři zdůrazňují přesun od diagnostiky žáků k práci s učiteli a celým systémem. Cílem příspěvku je prezentovat některé teoretické a empirické poznatky vztahující se k práci školních psychologů v České republice. Autorky přitom čerpají mj. také ze zkušeností, které získaly jako metodičky školních psychologů v rámci projektu Vzdělávání, informace, kariéra - Rozvoj školních poradenských pracovišť. Nabízejí také výsledky spíše subtilního doatzníkového šetření, které provedly mezi školními psychology, s cílem získat přehled o využívání diagnostických nástrojů ve školně psychologické praxi a poznat alespoň dílčím způsobem postoje školních psychologů k diagnostice.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů