Self-esteem in relation to coping and attribution in primary school pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00053130" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00053130 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sebehodnocení ve vztahu ke zvládání stresu a atribuci u žáků základních škol
Original language description
Ve výzkumu jsme se zaměřili na analýzu vztahů mezi sebehodnocením, atribučními charakteristikami a strategiemi zvládání u žáků ZŠ. Ačkoliv sebehodnocení a strategie zvládání spolu úzce souvisejí, jejich vztahy k atribučním charakteristikám se shodují jenčástečně. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ZŠ (103 chlapců a 103 dívek) ve věku 13 ? 15 let. Zjišťovali jsme atribuci, dvě dimenze sebehodnocení: sebepřijetí a kompetentnost; u zvládání stresu jsme vycházeli z dispozičního modelu copingu. Prostřednictvím korelační analýzy jsme zjistili významné genderové rozdíly ve všech složkách sebehodnocení. Také se ukázala významná pozitivní korelace mezi sebepřijetím a internalizací úspěchu a mezi sebeodmítnutím a pocitem nekompetentnosti a internalizací neúspěchu. U atribucí jsme zjistili, že jako nejdůležitější situaci žáci hodnotili ?nepřijetí na školu/obor? a naopak jako nejméně závažnou udávají situaci ?opití se na večírku školy?.
Czech name
Sebehodnocení ve vztahu ke zvládání stresu a atribuci u žáků základních škol
Czech description
Ve výzkumu jsme se zaměřili na analýzu vztahů mezi sebehodnocením, atribučními charakteristikami a strategiemi zvládání u žáků ZŠ. Ačkoliv sebehodnocení a strategie zvládání spolu úzce souvisejí, jejich vztahy k atribučním charakteristikám se shodují jenčástečně. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ZŠ (103 chlapců a 103 dívek) ve věku 13 ? 15 let. Zjišťovali jsme atribuci, dvě dimenze sebehodnocení: sebepřijetí a kompetentnost; u zvládání stresu jsme vycházeli z dispozičního modelu copingu. Prostřednictvím korelační analýzy jsme zjistili významné genderové rozdíly ve všech složkách sebehodnocení. Také se ukázala významná pozitivní korelace mezi sebepřijetím a internalizací úspěchu a mezi sebeodmítnutím a pocitem nekompetentnosti a internalizací neúspěchu. U atribucí jsme zjistili, že jako nejdůležitější situaci žáci hodnotili ?nepřijetí na školu/obor? a naopak jako nejméně závažnou udávají situaci ?opití se na večírku školy?.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
SOCIÁLNE PROCESY A OSOBNOSŤ 2010 Zborník príspevkov
ISBN
978-80-89524-01-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
155-161
Publisher name
Spoločenskovedný ústav SAV, Košice
Place of publication
Košice
Event location
Stará Lesná
Event date
Sep 20, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—