All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Self-esteem in relation to coping and attribution in primary school pupils

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00053130" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00053130 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sebehodnocení ve vztahu ke zvládání stresu a atribuci u žáků základních škol

  • Original language description

    Ve výzkumu jsme se zaměřili na analýzu vztahů mezi sebehodnocením, atribučními charakteristikami a strategiemi zvládání u žáků ZŠ. Ačkoliv sebehodnocení a strategie zvládání spolu úzce souvisejí, jejich vztahy k atribučním charakteristikám se shodují jenčástečně. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ZŠ (103 chlapců a 103 dívek) ve věku 13 ? 15 let. Zjišťovali jsme atribuci, dvě dimenze sebehodnocení: sebepřijetí a kompetentnost; u zvládání stresu jsme vycházeli z dispozičního modelu copingu. Prostřednictvím korelační analýzy jsme zjistili významné genderové rozdíly ve všech složkách sebehodnocení. Také se ukázala významná pozitivní korelace mezi sebepřijetím a internalizací úspěchu a mezi sebeodmítnutím a pocitem nekompetentnosti a internalizací neúspěchu. U atribucí jsme zjistili, že jako nejdůležitější situaci žáci hodnotili ?nepřijetí na školu/obor? a naopak jako nejméně závažnou udávají situaci ?opití se na večírku školy?.

  • Czech name

    Sebehodnocení ve vztahu ke zvládání stresu a atribuci u žáků základních škol

  • Czech description

    Ve výzkumu jsme se zaměřili na analýzu vztahů mezi sebehodnocením, atribučními charakteristikami a strategiemi zvládání u žáků ZŠ. Ačkoliv sebehodnocení a strategie zvládání spolu úzce souvisejí, jejich vztahy k atribučním charakteristikám se shodují jenčástečně. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ZŠ (103 chlapců a 103 dívek) ve věku 13 ? 15 let. Zjišťovali jsme atribuci, dvě dimenze sebehodnocení: sebepřijetí a kompetentnost; u zvládání stresu jsme vycházeli z dispozičního modelu copingu. Prostřednictvím korelační analýzy jsme zjistili významné genderové rozdíly ve všech složkách sebehodnocení. Také se ukázala významná pozitivní korelace mezi sebepřijetím a internalizací úspěchu a mezi sebeodmítnutím a pocitem nekompetentnosti a internalizací neúspěchu. U atribucí jsme zjistili, že jako nejdůležitější situaci žáci hodnotili ?nepřijetí na školu/obor? a naopak jako nejméně závažnou udávají situaci ?opití se na večírku školy?.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    SOCIÁLNE PROCESY A OSOBNOSŤ 2010 Zborník príspevkov

  • ISBN

    978-80-89524-01-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    155-161

  • Publisher name

    Spoločenskovedný ústav SAV, Košice

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

    Stará Lesná

  • Event date

    Sep 20, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article