Identities in confrontation: Multicultural education for the primary and secondary school teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00056019" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00056019 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Identity v konfrontaci: Multikulturní výchova pro učitele/učitelky SŠ a ZŠ
Original language description
V podobě této knihy se vám dostává do rukou obsáhlý materiál, který zcela uspokojí vaše potřeby v oblasti multikulturní výchovy a nabídne vám řadu podnětů pro práci v rámci výuky dějin, občanské výchovy a základů společenských věd, částečně i zeměpisu nebo výtvarné výchovy. Cílem naší práce na tomto textu nebylo předložit vám jednoznačné a definitivní ?pravdy? o ?jiných? kulturách. V konečném důsledku bychom tím jen vytvářeli další stereotypy. Chtěli jsme spíše podpořit vaše uvažování o relevantních aspektech společenského života, povaze stereotypů a jejich sociálních funkcích a o rozličných důsledcích jejich užívání. Zaměřili jsme se při tom na témata utváření stereotypů, sociálního vyloučení, formování identit a kulturních odlišností a utváření vztahů mezi společenstvími a kulturami. Kdybychom tato témata otevírali jen na abstraktní teoretické úrovni, aniž bychom vám poskytli rozbory konkrétních případů, patrně by to ani vám, ani vašim žákům a žačkám k velkému užitku nebylo.
Czech name
Identity v konfrontaci: Multikulturní výchova pro učitele/učitelky SŠ a ZŠ
Czech description
V podobě této knihy se vám dostává do rukou obsáhlý materiál, který zcela uspokojí vaše potřeby v oblasti multikulturní výchovy a nabídne vám řadu podnětů pro práci v rámci výuky dějin, občanské výchovy a základů společenských věd, částečně i zeměpisu nebo výtvarné výchovy. Cílem naší práce na tomto textu nebylo předložit vám jednoznačné a definitivní ?pravdy? o ?jiných? kulturách. V konečném důsledku bychom tím jen vytvářeli další stereotypy. Chtěli jsme spíše podpořit vaše uvažování o relevantních aspektech společenského života, povaze stereotypů a jejich sociálních funkcích a o rozličných důsledcích jejich užívání. Zaměřili jsme se při tom na témata utváření stereotypů, sociálního vyloučení, formování identit a kulturních odlišností a utváření vztahů mezi společenstvími a kulturami. Kdybychom tato témata otevírali jen na abstraktní teoretické úrovni, aniž bychom vám poskytli rozbory konkrétních případů, patrně by to ani vám, ani vašim žákům a žačkám k velkému užitku nebylo.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů