All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czech elementary minority education in the light of selected czech pedagogical journals of the years 1918-1938

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057717" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057717 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    České obecné menšinové školství ve světle vybraných česky psaných pedagogických časopisů z let 1918-1938

  • Original language description

    Autoři ve svém příspěvku přináší odpovědi na otázku, zda a jak byla reflektována problematika menšinového školství v prvorepublikovém česky psaném pedagogickém tisku, a pokud byla, které otázky byly řešeny. Zaměřují se přitom na české obecné menšinové školství, které po vzniku Československé republiky v roce 1918 a zejména po vydání takzvaného Metelkova zákona upravující podobu menšinového školství nabylo nebývalého růstu ve srovnání s předchozím režimem, a to převážně v pohraničních oblastech osídlených většinovým německým obyvatelstvem. Do výzkumného vzorku je vybrán pedagogický tisk pro širší pedagogickou veřejnost i časopisy pro veřejnost odbornou a vědeckou (Komenský, Nové školy, Národní učitel ad.). Data jsou získána prostřednictvím obsahové analýzy, která je speciálně určena pro analyzování obsahu sdělení jakéhokoliv druhu (Disman, 2005). Získaná data jsou rozdělena do několika skupin podle svého charakteru.

  • Czech name

    České obecné menšinové školství ve světle vybraných česky psaných pedagogických časopisů z let 1918-1938

  • Czech description

    Autoři ve svém příspěvku přináší odpovědi na otázku, zda a jak byla reflektována problematika menšinového školství v prvorepublikovém česky psaném pedagogickém tisku, a pokud byla, které otázky byly řešeny. Zaměřují se přitom na české obecné menšinové školství, které po vzniku Československé republiky v roce 1918 a zejména po vydání takzvaného Metelkova zákona upravující podobu menšinového školství nabylo nebývalého růstu ve srovnání s předchozím režimem, a to převážně v pohraničních oblastech osídlených většinovým německým obyvatelstvem. Do výzkumného vzorku je vybrán pedagogický tisk pro širší pedagogickou veřejnost i časopisy pro veřejnost odbornou a vědeckou (Komenský, Nové školy, Národní učitel ad.). Data jsou získána prostřednictvím obsahové analýzy, která je speciálně určena pro analyzování obsahu sdělení jakéhokoliv druhu (Disman, 2005). Získaná data jsou rozdělena do několika skupin podle svého charakteru.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: School: Research of Internal Processes and External Conditions of its Functioning</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů