Information education of users in public libraries
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060888" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060888 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://issuu.com/nakliv/docs/trendy" target="_blank" >http://issuu.com/nakliv/docs/trendy</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách
Original language description
Aktivity knihoven zaměřené na vzdělávání uživatelů lze téměř ve všech veřejných knihovnách pozorovat již od poloviny 20. století. Každá knihovna však tyto akce realizovala po svém, většina bez vzájemné spolupráce, na základě svých zkušeností, schopnostía také technických možností, především ale seznamovala s orientací pouze ve své knihovně a ve svém informačním aparátu. Od konce 20. století se veřejné knihovny velmi proměňují, poskytují širší spektrum služeb, jsou mnohem lépe technicky vybavené, pracují s novými typy dokumentů apod., ale vzdělávání uživatelů k práci s informacemi, podpora informační gramotnosti ? významná, základní a zcela neoddělitelná součást knihovnické práce ? jakoby stále přešlapovala na místě. Může s touto situací pomoci nedávnovzniklá odborná sekce Sdružení knihoven ČR (SDRUK) pro informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách? To je základní otázka, na kterou nabízí odpověď tato kapitola.
Czech name
Informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách
Czech description
Aktivity knihoven zaměřené na vzdělávání uživatelů lze téměř ve všech veřejných knihovnách pozorovat již od poloviny 20. století. Každá knihovna však tyto akce realizovala po svém, většina bez vzájemné spolupráce, na základě svých zkušeností, schopnostía také technických možností, především ale seznamovala s orientací pouze ve své knihovně a ve svém informačním aparátu. Od konce 20. století se veřejné knihovny velmi proměňují, poskytují širší spektrum služeb, jsou mnohem lépe technicky vybavené, pracují s novými typy dokumentů apod., ale vzdělávání uživatelů k práci s informacemi, podpora informační gramotnosti ? významná, základní a zcela neoddělitelná součást knihovnické práce ? jakoby stále přešlapovala na místě. Může s touto situací pomoci nedávnovzniklá odborná sekce Sdružení knihoven ČR (SDRUK) pro informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách? To je základní otázka, na kterou nabízí odpověď tato kapitola.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AF - Documentation, librarianship, work with information
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.4.12.0060" target="_blank" >EE2.4.12.0060: National Claster of Information Literacy - Support of Partnership, Cooperation Procedures and Knowledge Transfer</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Trendy v informačním vzdělávání
ISBN
9788087500187
Number of pages of the result
6
Pages from-to
32-37
Number of pages of the book
154
Publisher name
VeRBuM
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—