Media literacy and new media in the context of information education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060890" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060890 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://issuu.com/nakliv/docs/trendy" target="_blank" >http://issuu.com/nakliv/docs/trendy</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mediální gramotnost a nová média v kontextu informačního vzdělávání
Original language description
Nová média a jejich rozšiřování mezi obyvateli klade nové požadavky na rozvoj kompetencí nutných pro život v informační společnosti a pro používání ICT. Gramotnost pro používání nových médií staví do nového světla pojmy charakterizující kompetence, kterédoposud stály vedle sebe, popřípadě byly souhrnně označovány za gramotnost informační. V novém pojetí mediální gramotnosti, která bere v úvahu i specifické požadavky nových médií, lze mediální gramotnost považovat za zastřešující pojem, který v sobě zahrnuje gramotnost informační, funkční a další sociálně-komunikační kompetence nutné pro život v informační společnosti. Pyramida těchto kompetencí vymezená Philippem Mayringem zahrnuje kompetence od technicko-instrumentálních až po kriticko-reflexivní. Vpraxi tyto kompetence představují především schopnosti nová média ovládat, bránit se technickým útokům, chránit si osobní údaje, umět v prostředí nových komunikovat a reflektovat i negativa nových médií.
Czech name
Mediální gramotnost a nová média v kontextu informačního vzdělávání
Czech description
Nová média a jejich rozšiřování mezi obyvateli klade nové požadavky na rozvoj kompetencí nutných pro život v informační společnosti a pro používání ICT. Gramotnost pro používání nových médií staví do nového světla pojmy charakterizující kompetence, kterédoposud stály vedle sebe, popřípadě byly souhrnně označovány za gramotnost informační. V novém pojetí mediální gramotnosti, která bere v úvahu i specifické požadavky nových médií, lze mediální gramotnost považovat za zastřešující pojem, který v sobě zahrnuje gramotnost informační, funkční a další sociálně-komunikační kompetence nutné pro život v informační společnosti. Pyramida těchto kompetencí vymezená Philippem Mayringem zahrnuje kompetence od technicko-instrumentálních až po kriticko-reflexivní. Vpraxi tyto kompetence představují především schopnosti nová média ovládat, bránit se technickým útokům, chránit si osobní údaje, umět v prostředí nových komunikovat a reflektovat i negativa nových médií.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AF - Documentation, librarianship, work with information
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.4.12.0060" target="_blank" >EE2.4.12.0060: National Claster of Information Literacy - Support of Partnership, Cooperation Procedures and Knowledge Transfer</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Trendy v informačním vzdělávání
ISBN
9788087500187
Number of pages of the result
10
Pages from-to
61-70
Number of pages of the book
154
Publisher name
VeRBuM
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—