All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Protection of the privacy on the internet in terms of information education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00060893" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00060893 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://issuu.com/nakliv/docs/trendy" target="_blank" >http://issuu.com/nakliv/docs/trendy</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ochrana soukromí na internetu z hlediska informačního vzdělávání

  • Original language description

    Informační vzdělávání patří k činnostem knihoven, především vysokoškolských. Ty ovšem musí reagovat na nové technologie a jejich využití ve společnosti a musí přijmout nová témata, mezi která patří i ochrana soukromí na internetu. Tato kapitola si kladeza cíl podporu názoru, že ochrana soukromí by měla být do vzdělávacích lekcí zahrnuta, a nabízí možnosti jeho pojetí. Toho se snaží dosáhnout vysvětlením, co vlastně soukromí na internetu znamená, ale také proč by toto téma měli řešit uživatelé i knihovny. Odpovědi na tyto otázky dokládají nejen odkazy na legislativu a strategické dokumenty knihoven a organizací zaměřených na informační vzdělávání, ale také výsledky průzkumů v této oblasti. Na závěr jsou nastíněny různé možnosti, jak se může soukromí nainternetu promítnout do běžného chodu knihovny a jakými způsoby lze zahrnout toto téma do lekcí informačního vzdělávání.

  • Czech name

    Ochrana soukromí na internetu z hlediska informačního vzdělávání

  • Czech description

    Informační vzdělávání patří k činnostem knihoven, především vysokoškolských. Ty ovšem musí reagovat na nové technologie a jejich využití ve společnosti a musí přijmout nová témata, mezi která patří i ochrana soukromí na internetu. Tato kapitola si kladeza cíl podporu názoru, že ochrana soukromí by měla být do vzdělávacích lekcí zahrnuta, a nabízí možnosti jeho pojetí. Toho se snaží dosáhnout vysvětlením, co vlastně soukromí na internetu znamená, ale také proč by toto téma měli řešit uživatelé i knihovny. Odpovědi na tyto otázky dokládají nejen odkazy na legislativu a strategické dokumenty knihoven a organizací zaměřených na informační vzdělávání, ale také výsledky průzkumů v této oblasti. Na závěr jsou nastíněny různé možnosti, jak se může soukromí nainternetu promítnout do běžného chodu knihovny a jakými způsoby lze zahrnout toto téma do lekcí informačního vzdělávání.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AF - Documentation, librarianship, work with information

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.4.12.0060" target="_blank" >EE2.4.12.0060: National Claster of Information Literacy - Support of Partnership, Cooperation Procedures and Knowledge Transfer</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Trendy v informačním vzdělávání

  • ISBN

    9788087500187

  • Number of pages of the result

    13

  • Pages from-to

    71-83

  • Number of pages of the book

    154

  • Publisher name

    VeRBuM

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS chapter