Education process in subcultures : teaching and learning subculture
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061495" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061495 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Procesy učení v subkulturách : učící a učící se subkultura
Original language description
Příspěvek nahlíží skrze etnografický přístup do subkultury freeganů a popisuje ji jako aktivního aktéra edukačních procesů a zároveň bohaté prostředí pro informální učení. Freegani naplňují definici subkultury (např. Geist, 1992, Subberwall, 2009), vyznačují se silně environmentálním životním stylem spojeným s ochranou práv zvířat a nonkonsumerismem. Angažují se jako ekologičtí aktivisté, pořádají happeningy, promítání filmů, věnují se vaření veganského jídla a získávání recyklovaných produktů. Zdrojempro analýzu dat je 15 rozhovorů a terénní poznámky z šesti akcí. V dimenzi učící subkultury jsou popsány rozmanité metody, které freegani využívají k vzdělávání druhých (přednášky, diskuse a workshopy, infostánky, happeningy a festivaly). Jejich edukačníčinnost má cíle, které lze hierarchizovat, a definuje cílovou skupinu, na kterou působí. V neposlední řadě je také možné analyzovat obsah edukačních aktivit.
Czech name
Procesy učení v subkulturách : učící a učící se subkultura
Czech description
Příspěvek nahlíží skrze etnografický přístup do subkultury freeganů a popisuje ji jako aktivního aktéra edukačních procesů a zároveň bohaté prostředí pro informální učení. Freegani naplňují definici subkultury (např. Geist, 1992, Subberwall, 2009), vyznačují se silně environmentálním životním stylem spojeným s ochranou práv zvířat a nonkonsumerismem. Angažují se jako ekologičtí aktivisté, pořádají happeningy, promítání filmů, věnují se vaření veganského jídla a získávání recyklovaných produktů. Zdrojempro analýzu dat je 15 rozhovorů a terénní poznámky z šesti akcí. V dimenzi učící subkultury jsou popsány rozmanité metody, které freegani využívají k vzdělávání druhých (přednášky, diskuse a workshopy, infostánky, happeningy a festivaly). Jejich edukačníčinnost má cíle, které lze hierarchizovat, a definuje cílovou skupinu, na kterou působí. V neposlední řadě je také možné analyzovat obsah edukačních aktivit.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů