Poppsychology - articles dealing with popularization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00075411" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00075411 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Poppsychologie - popularizační články
Original language description
V České republice se kvalitní prostředky, kterými by psycholog mohl komunikovat s laickými čtenáři, vyskytují sporadicky a stejně jako má psychologická věda mnoho rovin a podob, je i její popularizace rozličná. Ačkoli je popularizaci vědeckých poznatků vtištěných a elektronických médiích vyhrazen prostor pokrývající vysokou poptávku laické veřejnosti, jsou nejčtenější webové portály a časopisy zatíženy vlastní představou o finální podobě adekvátního popularizačního textu. V důsledku toho pak musí potenciální autor, který pociťuje potřebu sdílet své poznatky a zkušenosti za hranice akademické instituce nebo aplikovaného pracoviště, přizpůsobit vědecký diskurz popularizačnímu. Proces psaní pop-článku však skýtá mnoho překážek, a těmi největšími jsou právě konsenzus na tom, jaké atributy by měl popularizační text mít a nutnost uspokojit poptávku čtenářů po tématech, které je aktuálně zajímají.
Czech name
Poppsychologie - popularizační články
Czech description
V České republice se kvalitní prostředky, kterými by psycholog mohl komunikovat s laickými čtenáři, vyskytují sporadicky a stejně jako má psychologická věda mnoho rovin a podob, je i její popularizace rozličná. Ačkoli je popularizaci vědeckých poznatků vtištěných a elektronických médiích vyhrazen prostor pokrývající vysokou poptávku laické veřejnosti, jsou nejčtenější webové portály a časopisy zatíženy vlastní představou o finální podobě adekvátního popularizačního textu. V důsledku toho pak musí potenciální autor, který pociťuje potřebu sdílet své poznatky a zkušenosti za hranice akademické instituce nebo aplikovaného pracoviště, přizpůsobit vědecký diskurz popularizačnímu. Proces psaní pop-článku však skýtá mnoho překážek, a těmi největšími jsou právě konsenzus na tom, jaké atributy by měl popularizační text mít a nutnost uspokojit poptávku čtenářů po tématech, které je aktuálně zajímají.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů