All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The #scicomm Phenomenon: Using and Analysing Big Data to Track Science Communication on Czech Research Institutional Websites

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F23%3A00566793" target="_blank" >RIV/68378025:_____/23:00566793 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://sreview.soc.cas.cz/corproof.php?tartkey=csr-000000-0250" target="_blank" >https://sreview.soc.cas.cz/corproof.php?tartkey=csr-000000-0250</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/csr.2023.004" target="_blank" >10.13060/csr.2023.004</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Fenomén #scicomm: využití big data a jejich analýzy při sledování komunikace vědy na internetových stránkách českých výzkumných organizací.

  • Original language description

    Tato studie se zaměřuje na komunikaci vědy na internetových stránkách českých výzkumných organizací. Konkrétně se zabýváme otázkou, do jaké míry je česká věda v online prostředí sdílená s veřejností a jaký je v tomto ohledu rozdíl mezi institucionálními weby společenských/humanitních a přírodních/technických věd. Výsledky ukázaly, že online obsah vědeckých webů se nijak nevymyká běžným standardům, kdy jsou pojmy vědy a popularizace komunikovány především v souvislosti s dalšími vzdělávacími institucemi, studiem a výzkumem. Oproti sociálním vědám je v případě přírodních věd častěji popularizace spojována s oceňováním vědců právě za propagaci a popularizaci vědy. Strukturální analýza webů naznačuje, že naprostá většina vědeckých webů odkazuje na sociální média typu Facebook, Twitter, Youtube, Instagram a LinkedIn. Podobně frekventovaně je v online obsahu vědeckých webů odkazováno na zpravodajská média typu ceskatelevize.cz, novinky/lidovky.cz nebo rozhlas.cz. Na druhou stranu tyto weby mnohem méně často odkazují na institucionální a ministerské či státní weby. Výsledky tak ukazují, že česká věda se v komunikaci postupně odkloňuje od tradičního kanonického modelu komunikace k interaktivnímu, reflexivnímu modelu komunikace a ke komunikaci široce využívá nových online technologií.

  • Czech name

    Fenomén #scicomm: využití big data a jejich analýzy při sledování komunikace vědy na internetových stránkách českých výzkumných organizací.

  • Czech description

    Tato studie se zaměřuje na komunikaci vědy na internetových stránkách českých výzkumných organizací. Konkrétně se zabýváme otázkou, do jaké míry je česká věda v online prostředí sdílená s veřejností a jaký je v tomto ohledu rozdíl mezi institucionálními weby společenských/humanitních a přírodních/technických věd. Výsledky ukázaly, že online obsah vědeckých webů se nijak nevymyká běžným standardům, kdy jsou pojmy vědy a popularizace komunikovány především v souvislosti s dalšími vzdělávacími institucemi, studiem a výzkumem. Oproti sociálním vědám je v případě přírodních věd častěji popularizace spojována s oceňováním vědců právě za propagaci a popularizaci vědy. Strukturální analýza webů naznačuje, že naprostá většina vědeckých webů odkazuje na sociální média typu Facebook, Twitter, Youtube, Instagram a LinkedIn. Podobně frekventovaně je v online obsahu vědeckých webů odkazováno na zpravodajská média typu ceskatelevize.cz, novinky/lidovky.cz nebo rozhlas.cz. Na druhou stranu tyto weby mnohem méně často odkazují na institucionální a ministerské či státní weby. Výsledky tak ukazují, že česká věda se v komunikaci postupně odkloňuje od tradičního kanonického modelu komunikace k interaktivnímu, reflexivnímu modelu komunikace a ke komunikaci široce využívá nových online technologií.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50401 - Sociology

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/DG18P02OVV016" target="_blank" >DG18P02OVV016: Development of the centralized interface for the web content and social networks data mining.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociologický časopis / Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

    0038-0288

  • Volume of the periodical

    59

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    387-415

  • UT code for WoS article

    001082900500001

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85174814893