The "Book of Han": debates on reforms of the state cults during the reign of Chengdi (32-7 BC)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00079045" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00079045 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68378009:_____/14:00421960
Result on the web
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/130357" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/130357</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
"Kronika dynastie Han": debaty o reformách státních kultů v době císaře Chenga (32-7 př. n. l.)
Original language description
Tento článek podává překlad s komentářem klíčových částí Knihy dynastie Han (Hanshu) týkajících se reforem státních kultů v době vlády císaře Chenga (3-5 př. n. l.). Přeložený text představuje základní zdroj informací o podobě a ideologii státem podporovaných kultů v raném císařském období dějin Číny. Přeložené debaty představují spor mezi zastánci tradičního pohledu na význam a podobu obřadů a reformátory (ačkoliv reformátoři rovněž prezentují daný problém jako návrat k vzorům doloženým v kanonických knihách). Tradiční pohled na dané náboženské obřady má za to, že obřady by měly být vykonávány tam, kde se božstva sama od sebe zjevují (lidé tak odpovídají na činy božstev). Reformisté, na druhé straně, vytvářejí univerzální racionální rámec (založený nakategoriích yinu a yangu), který předepisuje korektní způsob zjevení bohů i lidské rituální odezvy. Debaty jsou dále významným svědectvím o formování konfucianismu v této době. Racionalizace náboženských obřadů bývá obvykle spojována s k
Czech name
"Kronika dynastie Han": debaty o reformách státních kultů v době císaře Chenga (32-7 př. n. l.)
Czech description
Tento článek podává překlad s komentářem klíčových částí Knihy dynastie Han (Hanshu) týkajících se reforem státních kultů v době vlády císaře Chenga (3-5 př. n. l.). Přeložený text představuje základní zdroj informací o podobě a ideologii státem podporovaných kultů v raném císařském období dějin Číny. Přeložené debaty představují spor mezi zastánci tradičního pohledu na význam a podobu obřadů a reformátory (ačkoliv reformátoři rovněž prezentují daný problém jako návrat k vzorům doloženým v kanonických knihách). Tradiční pohled na dané náboženské obřady má za to, že obřady by měly být vykonávány tam, kde se božstva sama od sebe zjevují (lidé tak odpovídají na činy božstev). Reformisté, na druhé straně, vytvářejí univerzální racionální rámec (založený nakategoriích yinu a yangu), který předepisuje korektní způsob zjevení bohů i lidské rituální odezvy. Debaty jsou dále významným svědectvím o formování konfucianismu v této době. Racionalizace náboženských obřadů bývá obvykle spojována s k
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Religio : revue pro religionistiku
ISSN
1210-3640
e-ISSN
—
Volume of the periodical
22
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
89-110
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—