A Typology of teaching strategies which support Inclusion in Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00084164" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00084164 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/134277" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/134277</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-3-8" target="_blank" >10.5817/SP2015-3-8</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Typologie výukových strategií podporující inkluzi ve vzdělávání
Original language description
Příspěvek představuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo z jistit, jaké proinkluzivní výukové strategie ve výuce učitelé využívají. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s učiteli ze škol oceněných certifikátem Férová škola. Výsledky analýz y zachycují typologii výukových strategií, která z dat vzešla. Prvním typem výukové strategie je strategie naučit alespoň minimum. Učitelé využívající tento typ upřednostňují frontální výuku, pracují se stropem žáka, což je proti principům inkluzivního vzdělávání. Učitelé využívající druhý typ výukové strategie nazvanou rozvoj pomocí berliček, preferují kombinaci metod a forem výuky. Vyžadují určité podmínky ? berličky, které jim inkluzivní vzdělává- ní usnadňují. A třetí typ nazvaný rozvoj pomocí spolupráce dětí, je typický pro učitele upřednostňující skupinovou práci. Tito učitelé cíleně pracují s různorodostí žáků.
Czech name
Typologie výukových strategií podporující inkluzi ve vzdělávání
Czech description
Příspěvek představuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo z jistit, jaké proinkluzivní výukové strategie ve výuce učitelé využívají. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s učiteli ze škol oceněných certifikátem Férová škola. Výsledky analýz y zachycují typologii výukových strategií, která z dat vzešla. Prvním typem výukové strategie je strategie naučit alespoň minimum. Učitelé využívající tento typ upřednostňují frontální výuku, pracují se stropem žáka, což je proti principům inkluzivního vzdělávání. Učitelé využívající druhý typ výukové strategie nazvanou rozvoj pomocí berliček, preferují kombinaci metod a forem výuky. Vyžadují určité podmínky ? berličky, které jim inkluzivní vzdělává- ní usnadňují. A třetí typ nazvaný rozvoj pomocí spolupráce dětí, je typický pro učitele upřednostňující skupinovou práci. Tito učitelé cíleně pracují s různorodostí žáků.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
131-144
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—