All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A Typology of teaching strategies which support Inclusion in Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00084164" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00084164 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/134277" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/134277</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-3-8" target="_blank" >10.5817/SP2015-3-8</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Typologie výukových strategií podporující inkluzi ve vzdělávání

  • Original language description

    Příspěvek představuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo z jistit, jaké proinkluzivní výukové strategie ve výuce učitelé využívají. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s učiteli ze škol oceněných certifikátem Férová škola. Výsledky analýz y zachycují typologii výukových strategií, která z dat vzešla. Prvním typem výukové strategie je strategie naučit alespoň minimum. Učitelé využívající tento typ upřednostňují frontální výuku, pracují se stropem žáka, což je proti principům inkluzivního vzdělávání. Učitelé využívající druhý typ výukové strategie nazvanou rozvoj pomocí berliček, preferují kombinaci metod a forem výuky. Vyžadují určité podmínky ? berličky, které jim inkluzivní vzdělává- ní usnadňují. A třetí typ nazvaný rozvoj pomocí spolupráce dětí, je typický pro učitele upřednostňující skupinovou práci. Tito učitelé cíleně pracují s různorodostí žáků.

  • Czech name

    Typologie výukových strategií podporující inkluzi ve vzdělávání

  • Czech description

    Příspěvek představuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo z jistit, jaké proinkluzivní výukové strategie ve výuce učitelé využívají. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s učiteli ze škol oceněných certifikátem Férová škola. Výsledky analýz y zachycují typologii výukových strategií, která z dat vzešla. Prvním typem výukové strategie je strategie naučit alespoň minimum. Učitelé využívající tento typ upřednostňují frontální výuku, pracují se stropem žáka, což je proti principům inkluzivního vzdělávání. Učitelé využívající druhý typ výukové strategie nazvanou rozvoj pomocí berliček, preferují kombinaci metod a forem výuky. Vyžadují určité podmínky ? berličky, které jim inkluzivní vzdělává- ní usnadňují. A třetí typ nazvaný rozvoj pomocí spolupráce dětí, je typický pro učitele upřednostňující skupinovou práci. Tito učitelé cíleně pracují s různorodostí žáků.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    131-144

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database