The Adaptation Process of Immigrant Children in the Czech and Norwegian School context
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085227" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085227 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Adaptační proces cizinců na české a norské školní prostředí
Original language description
Vyrůstání v cizí zemi může být pro děti imigrantů velmi obtížný a matoucí proces. Především proto, že je dítě pravidelně vystavováno tlaku začlenit se do majoritní společnosti (tlak školy, majority) a tlaku udržet si svou původní kulturu (tlak rodiny), (Min Zhou, 1994). Děti, které samy imigrovaly do jiné země, čelí také řadě strádání způsobenému ztrátou vazby k těm, které milují, ztrátou sociálního statutu, na který byly zvyklí a ztrátou své vlasti. V nové zemi musejí čelit problémům spojenými se všemitěmito ztrátami (Eisenbruch, 1999). Příspěvek představí téma mé disertační práce, která zkoumá, jakou roli hraje škola (učitelé, spolužáci), rodina a dítě samotné při adaptačním procesu cizinců na školní prostředí v České republice a Norsku. Většinou jev literatuře a výzkumech nahlíženo na adaptační proces odděleně z hlediska dětí, učitelů či rodičů.
Czech name
Adaptační proces cizinců na české a norské školní prostředí
Czech description
Vyrůstání v cizí zemi může být pro děti imigrantů velmi obtížný a matoucí proces. Především proto, že je dítě pravidelně vystavováno tlaku začlenit se do majoritní společnosti (tlak školy, majority) a tlaku udržet si svou původní kulturu (tlak rodiny), (Min Zhou, 1994). Děti, které samy imigrovaly do jiné země, čelí také řadě strádání způsobenému ztrátou vazby k těm, které milují, ztrátou sociálního statutu, na který byly zvyklí a ztrátou své vlasti. V nové zemi musejí čelit problémům spojenými se všemitěmito ztrátami (Eisenbruch, 1999). Příspěvek představí téma mé disertační práce, která zkoumá, jakou roli hraje škola (učitelé, spolužáci), rodina a dítě samotné při adaptačním procesu cizinců na školní prostředí v České republice a Norsku. Většinou jev literatuře a výzkumech nahlíženo na adaptační proces odděleně z hlediska dětí, učitelů či rodičů.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů