All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Immigrant Children School Adaptation into Czech and Norwegian Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090658" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090658 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Adaptační proces dětí cizinců na české a norské školní prostředí

  • Original language description

    Příspěvek představuje projekt disertační práce, která se zabývá tématem adaptace dětí cizinců na školní prostředí. Většinou je na adaptaci v literatuře a výzkumech nahlíženo jako na lineární proces týkající se pouze dětí a jejich rodičů. V disertační práci ale považuji školní adaptaci za komplexní, triangulační proces, který zahrnuje proměnné týkající se dítěte, rodiny a školy (stejně jako autorky Brizuela a Garcia Sellers, 1999) a který je zakotven ve větším sociálním, kulturním a politickém kontextu. Cílem práce je analyzovat a charakterizovat současný stav adaptace dětí cizinců na české a norské školní prostředí a popsat, jaké role v tomto procesu hrají jeho klíčoví aktéři. Výzkumným designem je srovnávací případová studie za použití analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli, dětmi cizinci a jejich rodiči.

  • Czech name

    Adaptační proces dětí cizinců na české a norské školní prostředí

  • Czech description

    Příspěvek představuje projekt disertační práce, která se zabývá tématem adaptace dětí cizinců na školní prostředí. Většinou je na adaptaci v literatuře a výzkumech nahlíženo jako na lineární proces týkající se pouze dětí a jejich rodičů. V disertační práci ale považuji školní adaptaci za komplexní, triangulační proces, který zahrnuje proměnné týkající se dítěte, rodiny a školy (stejně jako autorky Brizuela a Garcia Sellers, 1999) a který je zakotven ve větším sociálním, kulturním a politickém kontextu. Cílem práce je analyzovat a charakterizovat současný stav adaptace dětí cizinců na české a norské školní prostředí a popsat, jaké role v tomto procesu hrají jeho klíčoví aktéři. Výzkumným designem je srovnávací případová studie za použití analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli, dětmi cizinci a jejich rodiči.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Studentské fórum XV

  • ISBN

    9788074545832

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    126-142

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Zlín

  • Event location

    Zlín

  • Event date

    Jan 1, 2016

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article