Immigrant Children School Adaptation into Czech and Norwegian Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090658" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090658 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Adaptační proces dětí cizinců na české a norské školní prostředí
Original language description
Příspěvek představuje projekt disertační práce, která se zabývá tématem adaptace dětí cizinců na školní prostředí. Většinou je na adaptaci v literatuře a výzkumech nahlíženo jako na lineární proces týkající se pouze dětí a jejich rodičů. V disertační práci ale považuji školní adaptaci za komplexní, triangulační proces, který zahrnuje proměnné týkající se dítěte, rodiny a školy (stejně jako autorky Brizuela a Garcia Sellers, 1999) a který je zakotven ve větším sociálním, kulturním a politickém kontextu. Cílem práce je analyzovat a charakterizovat současný stav adaptace dětí cizinců na české a norské školní prostředí a popsat, jaké role v tomto procesu hrají jeho klíčoví aktéři. Výzkumným designem je srovnávací případová studie za použití analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli, dětmi cizinci a jejich rodiči.
Czech name
Adaptační proces dětí cizinců na české a norské školní prostředí
Czech description
Příspěvek představuje projekt disertační práce, která se zabývá tématem adaptace dětí cizinců na školní prostředí. Většinou je na adaptaci v literatuře a výzkumech nahlíženo jako na lineární proces týkající se pouze dětí a jejich rodičů. V disertační práci ale považuji školní adaptaci za komplexní, triangulační proces, který zahrnuje proměnné týkající se dítěte, rodiny a školy (stejně jako autorky Brizuela a Garcia Sellers, 1999) a který je zakotven ve větším sociálním, kulturním a politickém kontextu. Cílem práce je analyzovat a charakterizovat současný stav adaptace dětí cizinců na české a norské školní prostředí a popsat, jaké role v tomto procesu hrají jeho klíčoví aktéři. Výzkumným designem je srovnávací případová studie za použití analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli, dětmi cizinci a jejich rodiči.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Studentské fórum XV
ISBN
9788074545832
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
17
Pages from-to
126-142
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Place of publication
Zlín
Event location
Zlín
Event date
Jan 1, 2016
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—