Social competence of students enrolled on a teacher training programme - findings from research of Czech students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00086026" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00086026 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů
Original language description
Příspěvek referuje o výzkumu, jehož cílem byla analýza interpersonálních charakteristik studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků na vzorku 200 studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že studenti učitelství vykazují interpersonální charakteristiky velmi podobné zkušeným učitelům, tj. převážně adaptivní formy interpersonálního chování s příklonem k dominantním a afiliantním způsobům chování. Osobnostní vlastnosti učitele na 1. stupni ZŠ považují studenti učitelství za zásadní, avšak kvalitu svého studia z hlediska formování osobnostních vlastností studenti hodnotili převážně jako nedostatečnou.
Czech name
Sociální kompetence studentů učitelství - poznatky z výzkumu českých studentů
Czech description
Příspěvek referuje o výzkumu, jehož cílem byla analýza interpersonálních charakteristik studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků na vzorku 200 studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy. Z výzkumu vyplynulo, že studenti učitelství vykazují interpersonální charakteristiky velmi podobné zkušeným učitelům, tj. převážně adaptivní formy interpersonálního chování s příklonem k dominantním a afiliantním způsobům chování. Osobnostní vlastnosti učitele na 1. stupni ZŠ považují studenti učitelství za zásadní, avšak kvalitu svého studia z hlediska formování osobnostních vlastností studenti hodnotili převážně jako nedostatečnou.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Manažérske rozhodovanie v kontexte situačných a osobnostných charakteristík
ISBN
9788081651267
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
15
Pages from-to
200-214
Publisher name
Bookman s.r.o., pre Fakultu manažmentu Prešovskej univerzity v Prešove
Place of publication
Prešov
Event location
Prešov
Event date
Jan 1, 2015
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—