The Place of the Bachelor´s Dissertation in the System Preparing Students of Humanities for Their Individual Professional Work
Result description
The article concentrates on the topic of qualities of a bachelor's dissertation. Bachelor's dissertation is supposed to be an important part of the process of the preparation of a student to the master's degree study. Bachelor's dissertation turns in this way into a chance for the student to enhance his/her ability to work individually with the primary and secondary literary sources and express clearly and grammatically correct his/her opinions in a written form.
Keywords
bachelor´s dissertationqualitative aids of the bachelor´s disertationenhancement of the student´s abilities during the bachelor's degree study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam bakalářské diplomové práce v systému přípravy studentů vysokých škol humanitního zaměření k samostatné odborné práci
Original language description
Příspěvek se zabývá kvalitativní stránkou bakalářské diplomové práce. Přisuzuje danému typu práce důležité místo v systému přípravy studenta na magisterské studium. Bakalářská diplomová práce se tak stává především po metodické stránce příležitostí zlepšit schopnost systematické samostatné práce s primární i sekundární literaturou a podstatně zvýšit schopnost přesně a gramaticky správně formulovat v písemném projevu.
Czech name
Význam bakalářské diplomové práce v systému přípravy studentů vysokých škol humanitního zaměření k samostatné odborné práci
Czech description
Příspěvek se zabývá kvalitativní stránkou bakalářské diplomové práce. Přisuzuje danému typu práce důležité místo v systému přípravy studenta na magisterské studium. Bakalářská diplomová práce se tak stává především po metodické stránce příležitostí zlepšit schopnost systematické samostatné práce s primární i sekundární literaturou a podstatně zvýšit schopnost přesně a gramaticky správně formulovat v písemném projevu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Acta Rossica Tyrnaviensis II. Zborník štúdií Katedry rusistiky Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
ISBN
9788026309932
Number of pages of the result
9
Pages from-to
119-127
Number of pages of the book
148
Publisher name
Katedra rusistiky Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—
Basic information
Result type
C - Chapter in a specialist book
CEP
AM - Pedagogy and education
Year of implementation
2015