Methodology lessons of information education at Masaryk University in Brno (with emphasis pedagogical constructivism)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00086113" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00086113 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.infolib.sk/files/infos_2015_prezentacie/zbornik-infos-2015-web.pdf" target="_blank" >http://www.infolib.sk/files/infos_2015_prezentacie/zbornik-infos-2015-web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu)
Original language description
Knihovny jsou v současné době stále více vnímány jako instituce aktivně vzdělávací, což zvyšuje nároky na úroveň pedagogických kompetencí lektorů. Příspěvek prezentuje příklad metodiky informačního vzdělávání ve vysokoškolských knihovnách, reflektující Přechodový model informační gramotnosti, který společně s metodikou vznikl v Centru informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně. Metodika akcentuje jako pedagogické paradigma využitelné v lekcích informačního vzdělávání didaktický konstruktivismus a další prvky a přístupy aktivizační výuky podporující učení zaměřené na studenta. V příspěvku je představen rovněž aplikační nástroj metodiky informačního vzdělávání ? Karta semináře.
Czech name
Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu)
Czech description
Knihovny jsou v současné době stále více vnímány jako instituce aktivně vzdělávací, což zvyšuje nároky na úroveň pedagogických kompetencí lektorů. Příspěvek prezentuje příklad metodiky informačního vzdělávání ve vysokoškolských knihovnách, reflektující Přechodový model informační gramotnosti, který společně s metodikou vznikl v Centru informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně. Metodika akcentuje jako pedagogické paradigma využitelné v lekcích informačního vzdělávání didaktický konstruktivismus a další prvky a přístupy aktivizační výuky podporující učení zaměřené na studenta. V příspěvku je představen rovněž aplikační nástroj metodiky informačního vzdělávání ? Karta semináře.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
INFOS 2015. 38. medzinárodné informatické sympózium o postavení a úlohách pamäťových inštitúcií v oblasti rozvoja kultúry, vedy, techniky a vzdelávania
ISBN
9788089586080
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
257-270
Publisher name
Spolok slovenských knihovníkov a knižníc
Place of publication
Bratislava
Event location
Stará Lesná, Slovenská republika
Event date
Apr 14, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—