All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Speaking is silver, silence is gold : The voice of high school students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090891" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090891 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mluviti stříbro, mlčeti zlato : Hlas žáků střední školy

  • Original language description

    Cílem výzkumu je popsat hlas žáků střední školy jakožto proces snahy žáků ovlivnit výuku. Konkrétně jde o zodpovězení těchto dílčích otázek: jaké cíle spojené s výukou žáci sledují a jak hodnotí jejich naplňování, jaké strategie žáci volí při snaze ovlivnit výuku vzhledem ke svým cílům, jaké strategie volí učitelé v reakci na strategie žákovské, jaký je výsledek hlasu žáků, jaký je tedy reálný vliv žáků na výuku a v jakém kontextu hlas žáků probíhá? Hlas žáků je metaforické označení pro komunikační iniciativu přicházející od žáků a směřující k dospělým ve škole, která se týká různých oblastí života ve škole. Největší zastoupení by měl mít hlas žáků v oblasti zpětné vazby na výuku nebo přání spojených s výukou, kde by se žáci měli snažit ovlivnit výuku. Žáci vyjadřují svůj hlas s přesvědčením, že bude vyslyšen a učitelé na jeho základě budou jednat, samo naslouchání hlasu žáků však není pro učitele neproblematické.

  • Czech name

    Mluviti stříbro, mlčeti zlato : Hlas žáků střední školy

  • Czech description

    Cílem výzkumu je popsat hlas žáků střední školy jakožto proces snahy žáků ovlivnit výuku. Konkrétně jde o zodpovězení těchto dílčích otázek: jaké cíle spojené s výukou žáci sledují a jak hodnotí jejich naplňování, jaké strategie žáci volí při snaze ovlivnit výuku vzhledem ke svým cílům, jaké strategie volí učitelé v reakci na strategie žákovské, jaký je výsledek hlasu žáků, jaký je tedy reálný vliv žáků na výuku a v jakém kontextu hlas žáků probíhá? Hlas žáků je metaforické označení pro komunikační iniciativu přicházející od žáků a směřující k dospělým ve škole, která se týká různých oblastí života ve škole. Největší zastoupení by měl mít hlas žáků v oblasti zpětné vazby na výuku nebo přání spojených s výukou, kde by se žáci měli snažit ovlivnit výuku. Žáci vyjadřují svůj hlas s přesvědčením, že bude vyslyšen a učitelé na jeho základě budou jednat, samo naslouchání hlasu žáků však není pro učitele neproblematické.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů