Speaking is silver, silence is gold : The voice of high school students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090891" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090891 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mluviti stříbro, mlčeti zlato : Hlas žáků střední školy
Original language description
Cílem výzkumu je popsat hlas žáků střední školy jakožto proces snahy žáků ovlivnit výuku. Konkrétně jde o zodpovězení těchto dílčích otázek: jaké cíle spojené s výukou žáci sledují a jak hodnotí jejich naplňování, jaké strategie žáci volí při snaze ovlivnit výuku vzhledem ke svým cílům, jaké strategie volí učitelé v reakci na strategie žákovské, jaký je výsledek hlasu žáků, jaký je tedy reálný vliv žáků na výuku a v jakém kontextu hlas žáků probíhá? Hlas žáků je metaforické označení pro komunikační iniciativu přicházející od žáků a směřující k dospělým ve škole, která se týká různých oblastí života ve škole. Největší zastoupení by měl mít hlas žáků v oblasti zpětné vazby na výuku nebo přání spojených s výukou, kde by se žáci měli snažit ovlivnit výuku. Žáci vyjadřují svůj hlas s přesvědčením, že bude vyslyšen a učitelé na jeho základě budou jednat, samo naslouchání hlasu žáků však není pro učitele neproblematické.
Czech name
Mluviti stříbro, mlčeti zlato : Hlas žáků střední školy
Czech description
Cílem výzkumu je popsat hlas žáků střední školy jakožto proces snahy žáků ovlivnit výuku. Konkrétně jde o zodpovězení těchto dílčích otázek: jaké cíle spojené s výukou žáci sledují a jak hodnotí jejich naplňování, jaké strategie žáci volí při snaze ovlivnit výuku vzhledem ke svým cílům, jaké strategie volí učitelé v reakci na strategie žákovské, jaký je výsledek hlasu žáků, jaký je tedy reálný vliv žáků na výuku a v jakém kontextu hlas žáků probíhá? Hlas žáků je metaforické označení pro komunikační iniciativu přicházející od žáků a směřující k dospělým ve škole, která se týká různých oblastí života ve škole. Největší zastoupení by měl mít hlas žáků v oblasti zpětné vazby na výuku nebo přání spojených s výukou, kde by se žáci měli snažit ovlivnit výuku. Žáci vyjadřují svůj hlas s přesvědčením, že bude vyslyšen a učitelé na jeho základě budou jednat, samo naslouchání hlasu žáků však není pro učitele neproblematické.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů