Teaching as a Space For Pupil´s Learning?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092521" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092521 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vyučování jako prostor k žákovskému učení?
Original language description
Cílem tohoto příspěvku je představit koncept tzv. dialogického vyučování a na datech z našeho akčního výzkumu (GA13-23578S) ukázat, jakým způsobem je možné rozšířit prostor pro žákovské učení. V pedagogickém výzkumu existuje dlouhodobý zájem o to, jak žáci participují na výukové komunikaci. Tento zájem je spojen s přesvědčením o provázanosti myšlení a řeči. Sfardová (2008) používá termín commognition (vzniklý jako složenina z communication a cognition) s cílem zdůraznit neoddělitelnost těchto dvou fenoménů. Jednoduše řečeno, jestliže žák ve vyučování operuje s informacemi, které dříve neměl, a provádí kognitivní operace na úrovni, jíž dříve nebyl schopen, znamená to, že probíhá učení. Výsledkem našeho projektu je rozšíření prostoru pro žáky, které má kvantitativní i kvalitativní ráz – žáci vyplňují svými promluvami větší část hodiny, formulují delší repliky a v hodinách se objevují produktivnější interakce.
Czech name
Vyučování jako prostor k žákovskému učení?
Czech description
Cílem tohoto příspěvku je představit koncept tzv. dialogického vyučování a na datech z našeho akčního výzkumu (GA13-23578S) ukázat, jakým způsobem je možné rozšířit prostor pro žákovské učení. V pedagogickém výzkumu existuje dlouhodobý zájem o to, jak žáci participují na výukové komunikaci. Tento zájem je spojen s přesvědčením o provázanosti myšlení a řeči. Sfardová (2008) používá termín commognition (vzniklý jako složenina z communication a cognition) s cílem zdůraznit neoddělitelnost těchto dvou fenoménů. Jednoduše řečeno, jestliže žák ve vyučování operuje s informacemi, které dříve neměl, a provádí kognitivní operace na úrovni, jíž dříve nebyl schopen, znamená to, že probíhá učení. Výsledkem našeho projektu je rozšíření prostoru pro žáky, které má kvantitativní i kvalitativní ráz – žáci vyplňují svými promluvami větší část hodiny, formulují delší repliky a v hodinách se objevují produktivnější interakce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z workshopu: Geografický výzkum: Vztahy mezi sociálním a materiálním
ISBN
9788021084049
ISSN
1805-9120
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
120-132
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2015
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—