All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Textbooks of Czech teachers in Bulgaria : the late 19th century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00093394" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00093394 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učebnice českých učitelů v Bulharsku: 80. a 90. léta 19. století

  • Original language description

    Z významné české migrace, která zamířila v 80. a 90. letech 19. století do nově vzniklého bulharského státu, byli středoškolští učitelé nejpočetnější profesní skupinou. Jednalo se o jedno z převratných období bulharské historie, kdy teprve vznikal systém středních škol a gymnázií, stejně jako dalších státních institucí. Na jedné straně se tak otevírala možnost pro působení českých pedagogů, kteří s vidinou rychlé kariéry odešli do Bulharska. Na straně druhé se místní školy potýkaly s řadou problémů, jedním z nejcitelnějších byl nedostatek učebnic vhodných pro výuku. Samotní učitelé byli proto nejčastějšími tvůrci učebnic. Do této významné publikační činnosti se zapojili také někteří z českých učitelů. Ve svém příspěvku krátce popíšu situaci bulharského gymnaziálního školství po roce 1878, pokusím se shrnout informace o učebnicích sepsaných českými učiteli a představím jednotlivé pisatele. Ve své studii podrobím kritice vybrané učební pomůcky a zhodnotím užívanou odbornou terminologii.

  • Czech name

    Učebnice českých učitelů v Bulharsku: 80. a 90. léta 19. století

  • Czech description

    Z významné české migrace, která zamířila v 80. a 90. letech 19. století do nově vzniklého bulharského státu, byli středoškolští učitelé nejpočetnější profesní skupinou. Jednalo se o jedno z převratných období bulharské historie, kdy teprve vznikal systém středních škol a gymnázií, stejně jako dalších státních institucí. Na jedné straně se tak otevírala možnost pro působení českých pedagogů, kteří s vidinou rychlé kariéry odešli do Bulharska. Na straně druhé se místní školy potýkaly s řadou problémů, jedním z nejcitelnějších byl nedostatek učebnic vhodných pro výuku. Samotní učitelé byli proto nejčastějšími tvůrci učebnic. Do této významné publikační činnosti se zapojili také někteří z českých učitelů. Ve svém příspěvku krátce popíšu situaci bulharského gymnaziálního školství po roce 1878, pokusím se shrnout informace o učebnicích sepsaných českými učiteli a představím jednotlivé pisatele. Ve své studii podrobím kritice vybrané učební pomůcky a zhodnotím užívanou odbornou terminologii.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia ethnologica Pragensia

  • ISSN

    2336-6699

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    11-25

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database