Collectivity and Purposefulness in Dialogic Teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00095028" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00095028 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kolektivita a účelnost v dialogickém vyučování
Original language description
Realizovali jsme projekt akčního výzkumu zaměřený na změnu komunikačního chování učitelů druhého stupně základní školy směrem k tzv. dialogickému vyučování. Kvantitativní analýza dialogických indikátorů přesvědčivě doložila, že projekt byl úspěšný v tom smyslu, že došlo ke změně pozorovatelných parametrů výukové komunikace. Především se zvýšil podíl rozvitých žákovských promluv s argumentací (viz Šeďová et al., 2016). Cílem tohoto příspěvku je prozkoumat, zda paralelně došlo v pedagogické komunikaci ve zkoumaných třídách k nějakým změnám v kolektivitě (tzn. počtu žáků, který se do komunikace zapojuje) a účelnosti (tzn. napojení na učivo a vzdělávací cíle učitele).
Czech name
Kolektivita a účelnost v dialogickém vyučování
Czech description
Realizovali jsme projekt akčního výzkumu zaměřený na změnu komunikačního chování učitelů druhého stupně základní školy směrem k tzv. dialogickému vyučování. Kvantitativní analýza dialogických indikátorů přesvědčivě doložila, že projekt byl úspěšný v tom smyslu, že došlo ke změně pozorovatelných parametrů výukové komunikace. Především se zvýšil podíl rozvitých žákovských promluv s argumentací (viz Šeďová et al., 2016). Cílem tohoto příspěvku je prozkoumat, zda paralelně došlo v pedagogické komunikaci ve zkoumaných třídách k nějakým změnám v kolektivitě (tzn. počtu žáků, který se do komunikace zapojuje) a účelnosti (tzn. napojení na učivo a vzdělávací cíle učitele).
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA17-03643S" target="_blank" >GA17-03643S: On the Relationship between Characteristics of Classroom Discourse and Student Achievement</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů