All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Collectivity and Purposefulness in Dialogic Teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00095028" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00095028 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kolektivita a účelnost v dialogickém vyučování

  • Original language description

    Realizovali jsme projekt akčního výzkumu zaměřený na změnu komunikačního chování učitelů druhého stupně základní školy směrem k tzv. dialogickému vyučování. Kvantitativní analýza dialogických indikátorů přesvědčivě doložila, že projekt byl úspěšný v tom smyslu, že došlo ke změně pozorovatelných parametrů výukové komunikace. Především se zvýšil podíl rozvitých žákovských promluv s argumentací (viz Šeďová et al., 2016). Cílem tohoto příspěvku je prozkoumat, zda paralelně došlo v pedagogické komunikaci ve zkoumaných třídách k nějakým změnám v kolektivitě (tzn. počtu žáků, který se do komunikace zapojuje) a účelnosti (tzn. napojení na učivo a vzdělávací cíle učitele).

  • Czech name

    Kolektivita a účelnost v dialogickém vyučování

  • Czech description

    Realizovali jsme projekt akčního výzkumu zaměřený na změnu komunikačního chování učitelů druhého stupně základní školy směrem k tzv. dialogickému vyučování. Kvantitativní analýza dialogických indikátorů přesvědčivě doložila, že projekt byl úspěšný v tom smyslu, že došlo ke změně pozorovatelných parametrů výukové komunikace. Především se zvýšil podíl rozvitých žákovských promluv s argumentací (viz Šeďová et al., 2016). Cílem tohoto příspěvku je prozkoumat, zda paralelně došlo v pedagogické komunikaci ve zkoumaných třídách k nějakým změnám v kolektivitě (tzn. počtu žáků, který se do komunikace zapojuje) a účelnosti (tzn. napojení na učivo a vzdělávací cíle učitele).

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA17-03643S" target="_blank" >GA17-03643S: On the Relationship between Characteristics of Classroom Discourse and Student Achievement</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů