All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School versus the Pioneer Organization – cooperation and its challenges : The issue of their relation in the first years after the Communist coup d'état

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00103105" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00103105 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Škola vs. Pionýrská organizace – spolupráce a její úskalí : Otázka vzájemného vztahu v prvních letech po komunistickém převratu

  • Original language description

    Článek pojednává o nové kapitola přístupu k výchově a vzdělávání dětí, která se v Československu otevřela po únorovém převratu. Inspirace sovětskou pedagogikou se odrážela nejen v reorganizaci československého školství, ve změně výchovných strategií, ale také v nových organizacích, které se na výchově dětí měly podílet. Mezi takové řadíme i Pionýrskou organizaci, jejíž těžiště působení bylo přes počáteční nejasnosti viděno na školní půdě. Avšak prosazování výchovného potenciálu Pionýrské organizace nebylo bez obtíží a její úspěšné fungování často záviselo na míře přijatelnosti sovětských metodických pouček i na více či méně skryté intervenci Komunistické strany.

  • Czech name

    Škola vs. Pionýrská organizace – spolupráce a její úskalí : Otázka vzájemného vztahu v prvních letech po komunistickém převratu

  • Czech description

    Článek pojednává o nové kapitola přístupu k výchově a vzdělávání dětí, která se v Československu otevřela po únorovém převratu. Inspirace sovětskou pedagogikou se odrážela nejen v reorganizaci československého školství, ve změně výchovných strategií, ale také v nových organizacích, které se na výchově dětí měly podílet. Mezi takové řadíme i Pionýrskou organizaci, jejíž těžiště působení bylo přes počáteční nejasnosti viděno na školní půdě. Avšak prosazování výchovného potenciálu Pionýrské organizace nebylo bez obtíží a její úspěšné fungování často záviselo na míře přijatelnosti sovětských metodických pouček i na více či méně skryté intervenci Komunistické strany.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Promýšlet Evropu dvacátého století : hybatelé dějin?

  • ISBN

    9788087709207

  • Number of pages of the result

    19

  • Pages from-to

    177-195

  • Number of pages of the book

    313

  • Publisher name

    Matice moravská

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter