All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reading Veltruský properly...

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00101616" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00101616 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216224:14210/19:00112729

  • Result on the web

    <a href="http://www.ucl.cas.cz/cs/aktuality/2491-kolokvium-text-a-divadlo" target="_blank" >http://www.ucl.cas.cz/cs/aktuality/2491-kolokvium-text-a-divadlo</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dočíst Veltruského...

  • Original language description

    Veltruského teze ze studie "Dramatický text jako součást divadelního představení" (1941), případně náhled na drama ze monografie "Drama jako básnické dílo" (1942) patří po tezích Zichových dnes již k notoricky známým myšlenkám - ať už jsou předmětem souhlasu či polemik. Mnohem méně (resp. žádná...) pozornosti je však věnováno Veltruského dalšímu promýšlení vztahu divadla a textu, a to zejména užší otázky vztahu zvukových kvalit textu a jeho jevištního provedení. Ty najdeme rozpracovány nejen v rozsáhlém textu "Zvukové vlastnosti textu a hercův projev" (1991), ale pronikají vlastně celou druhou polovinou Veltruského díla jako jeho vnitřní svorník. Veltruský své mladistvé hypotézy často přehodnocuje - pokusím se tedy ukázat tyto proměny a zvážit, jak může být vnitřní dynamičnost Veltruského myšlení inspirativní pro naše uvažování dnes.

  • Czech name

    Dočíst Veltruského...

  • Czech description

    Veltruského teze ze studie "Dramatický text jako součást divadelního představení" (1941), případně náhled na drama ze monografie "Drama jako básnické dílo" (1942) patří po tezích Zichových dnes již k notoricky známým myšlenkám - ať už jsou předmětem souhlasu či polemik. Mnohem méně (resp. žádná...) pozornosti je však věnováno Veltruského dalšímu promýšlení vztahu divadla a textu, a to zejména užší otázky vztahu zvukových kvalit textu a jeho jevištního provedení. Ty najdeme rozpracovány nejen v rozsáhlém textu "Zvukové vlastnosti textu a hercův projev" (1991), ale pronikají vlastně celou druhou polovinou Veltruského díla jako jeho vnitřní svorník. Veltruský své mladistvé hypotézy často přehodnocuje - pokusím se tedy ukázat tyto proměny a zvážit, jak může být vnitřní dynamičnost Veltruského myšlení inspirativní pro naše uvažování dnes.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-20335S" target="_blank" >GA16-20335S: Theatre as a Synthesis of the Arts: Otakar Zich in Context of Modern Science and Contemporary Potential of His Concepts</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů