Positive Education : An Inspiration for Improving the Quality of Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00106646" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00106646 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pozitivní edukace : inspirace pro zlepšení kvality vzdělávání
Original language description
Pozitivní psychologie je aktuálním proudem v současné psychologii, jenž přináší zajímavé podněty a užitečnou inspiraci také do oblasti vzdělávání a školní praxe. Existuje již řada dokladů o tom, že vyšší míra duševní pohody, optimismu a pozitivního naladění úzce souvisí s akademickou úspěšností. Z těchto poznatků vychází proud pozitivní edukace, jehož cílem je prakticky uplatňovat vědecké poznatky pozitivní psychologie v rámci výchovně-vzdělávacího procesu. Cílem této přehledové studie je seznámit čtenáře s teoretickým zázemím a argumenty pro vznik a rozvoj pozitivní edukace ve světě i u nás. Představeny budou stěžejní programy pozitivní edukace zaměřené na budování psychické odolnosti, rozvoj silných stránek charakteru a zvýšení osobní pohody a životní spokojenosti u subjektů na všech úrovních vzdělávacího procesu. Zaměříme se především na formát a obsah těch programů pozitivního vzdělávání, u nichž byla jejich efektivita prokazatelně empiricky ověřena. Závěrem bude stručně nastíněna situace v českém prostředí, v němž se otevírá velký prostor pro rozvoj a aplikaci metod pozitivní psychologie za účelem zvýšení kvality vzdělávání.
Czech name
Pozitivní edukace : inspirace pro zlepšení kvality vzdělávání
Czech description
Pozitivní psychologie je aktuálním proudem v současné psychologii, jenž přináší zajímavé podněty a užitečnou inspiraci také do oblasti vzdělávání a školní praxe. Existuje již řada dokladů o tom, že vyšší míra duševní pohody, optimismu a pozitivního naladění úzce souvisí s akademickou úspěšností. Z těchto poznatků vychází proud pozitivní edukace, jehož cílem je prakticky uplatňovat vědecké poznatky pozitivní psychologie v rámci výchovně-vzdělávacího procesu. Cílem této přehledové studie je seznámit čtenáře s teoretickým zázemím a argumenty pro vznik a rozvoj pozitivní edukace ve světě i u nás. Představeny budou stěžejní programy pozitivní edukace zaměřené na budování psychické odolnosti, rozvoj silných stránek charakteru a zvýšení osobní pohody a životní spokojenosti u subjektů na všech úrovních vzdělávacího procesu. Zaměříme se především na formát a obsah těch programů pozitivního vzdělávání, u nichž byla jejich efektivita prokazatelně empiricky ověřena. Závěrem bude stručně nastíněna situace v českém prostředí, v němž se otevírá velký prostor pro rozvoj a aplikaci metod pozitivní psychologie za účelem zvýšení kvality vzdělávání.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong Learning : celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
1805-8868
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
7-24
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—