Positive education, positive psychology contribution for teaching-learning process in schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076388" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076388 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pozitivní edukace, pozitivní psychologie přínos pro vzdělávání ve školách
Original language description
Pozitivní psychologie je nový směr v psychologii, který se zaměřuje na podporu pozitivních stránek jedince se záměrem ovlivnit jeho individuální výkon, chování a zdraví. Byla založena v r. 2000 profesorem Martinem Seligmanem, ředitelem Centra pozitivní psychologie na Pensylvánské univerzitě ve Philadelphii. Pozitivní edukace je způsob, jak využít pozitivní psychologii v praxi, ve škole. Je to speciální přístup, který zdůrazňuje individuální silné stránky jedince a motivaci, která podporuje učení. Učitelé pomáhají studentům najít jejich silné stránky a stanovit si osobní a učební cíle tak, aby zlepšili svůj výkon. Pozitivní edukace může zlepšit učební výsledky. Nový školní program pozitivní edukace vytvořený M. Seligmanem již byl implementován několikaškolami v Austrálii, Číně, USA a Velké Británii. Studie založená na důkazech sleduje, jak se vlivem programu mění postoje a osobní pohoda studentů.
Czech name
Pozitivní edukace, pozitivní psychologie přínos pro vzdělávání ve školách
Czech description
Pozitivní psychologie je nový směr v psychologii, který se zaměřuje na podporu pozitivních stránek jedince se záměrem ovlivnit jeho individuální výkon, chování a zdraví. Byla založena v r. 2000 profesorem Martinem Seligmanem, ředitelem Centra pozitivní psychologie na Pensylvánské univerzitě ve Philadelphii. Pozitivní edukace je způsob, jak využít pozitivní psychologii v praxi, ve škole. Je to speciální přístup, který zdůrazňuje individuální silné stránky jedince a motivaci, která podporuje učení. Učitelé pomáhají studentům najít jejich silné stránky a stanovit si osobní a učební cíle tak, aby zlepšili svůj výkon. Pozitivní edukace může zlepšit učební výsledky. Nový školní program pozitivní edukace vytvořený M. Seligmanem již byl implementován několikaškolami v Austrálii, Číně, USA a Velké Británii. Studie založená na důkazech sleduje, jak se vlivem programu mění postoje a osobní pohoda studentů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ
ISBN
9788021068896
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
47-55
Publisher name
Muni press
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—