All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

We need young blood: how the school management chooses new teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00131617" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00131617 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1qVQIxQwPNV4IcT_wodYMOud6k2Mg6vuP/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1qVQIxQwPNV4IcT_wodYMOud6k2Mg6vuP/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    „Potřebujeme mladou krev“ aneb jak si vedení škol vybírá nové učitelé

  • Original language description

    Cílem tohoto příspěvku je ukázat vhled do rozhodovacího procesu vedení škol při přijímání učitelů. Na podzim 2022 byly provedeny hloubkové kvalitativní rozhovory se zástupci vedení šesti škol, kteří pro školní rok 2022/2023 přijali do svých řad začínající učitele. V rámci příspěvku se na základě výpovědí těchto pedagogických lídrů snažím odpovědět na to, proč byli tito učitelé vybrání, jaký postup při výběru vedení zvolilo a co od těchto učitelů vedení očekává. Výzkum ukázal, že vedení škol preferovalo mladé uchazeče, a to zejména v případě, kdy se jednalo o čerstvé absolventy učitelství. Při rozhodování o jejich přijímání dalo vedení škol přednost spíše osobním sympatiím a pocitům než objektivním ukazatelům.

  • Czech name

    „Potřebujeme mladou krev“ aneb jak si vedení škol vybírá nové učitelé

  • Czech description

    Cílem tohoto příspěvku je ukázat vhled do rozhodovacího procesu vedení škol při přijímání učitelů. Na podzim 2022 byly provedeny hloubkové kvalitativní rozhovory se zástupci vedení šesti škol, kteří pro školní rok 2022/2023 přijali do svých řad začínající učitele. V rámci příspěvku se na základě výpovědí těchto pedagogických lídrů snažím odpovědět na to, proč byli tito učitelé vybrání, jaký postup při výběru vedení zvolilo a co od těchto učitelů vedení očekává. Výzkum ukázal, že vedení škol preferovalo mladé uchazeče, a to zejména v případě, kdy se jednalo o čerstvé absolventy učitelství. Při rozhodování o jejich přijímání dalo vedení škol přednost spíše osobním sympatiím a pocitům než objektivním ukazatelům.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LX22NPO5101" target="_blank" >LX22NPO5101: The National Institute for Research on the Socioeconomic Impact of Diseases and Systemic Risks</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů