We need young blood: how the school management chooses new teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00131617" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00131617 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://drive.google.com/file/d/1qVQIxQwPNV4IcT_wodYMOud6k2Mg6vuP/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1qVQIxQwPNV4IcT_wodYMOud6k2Mg6vuP/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
„Potřebujeme mladou krev“ aneb jak si vedení škol vybírá nové učitelé
Original language description
Cílem tohoto příspěvku je ukázat vhled do rozhodovacího procesu vedení škol při přijímání učitelů. Na podzim 2022 byly provedeny hloubkové kvalitativní rozhovory se zástupci vedení šesti škol, kteří pro školní rok 2022/2023 přijali do svých řad začínající učitele. V rámci příspěvku se na základě výpovědí těchto pedagogických lídrů snažím odpovědět na to, proč byli tito učitelé vybrání, jaký postup při výběru vedení zvolilo a co od těchto učitelů vedení očekává. Výzkum ukázal, že vedení škol preferovalo mladé uchazeče, a to zejména v případě, kdy se jednalo o čerstvé absolventy učitelství. Při rozhodování o jejich přijímání dalo vedení škol přednost spíše osobním sympatiím a pocitům než objektivním ukazatelům.
Czech name
„Potřebujeme mladou krev“ aneb jak si vedení škol vybírá nové učitelé
Czech description
Cílem tohoto příspěvku je ukázat vhled do rozhodovacího procesu vedení škol při přijímání učitelů. Na podzim 2022 byly provedeny hloubkové kvalitativní rozhovory se zástupci vedení šesti škol, kteří pro školní rok 2022/2023 přijali do svých řad začínající učitele. V rámci příspěvku se na základě výpovědí těchto pedagogických lídrů snažím odpovědět na to, proč byli tito učitelé vybrání, jaký postup při výběru vedení zvolilo a co od těchto učitelů vedení očekává. Výzkum ukázal, že vedení škol preferovalo mladé uchazeče, a to zejména v případě, kdy se jednalo o čerstvé absolventy učitelství. Při rozhodování o jejich přijímání dalo vedení škol přednost spíše osobním sympatiím a pocitům než objektivním ukazatelům.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LX22NPO5101" target="_blank" >LX22NPO5101: The National Institute for Research on the Socioeconomic Impact of Diseases and Systemic Risks</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů