All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Competitor Orientation at the Hi-tech Companies

Result description

The purpose of this paper is to examine the connection between market orientation and mainly competitor orientation and business performance at the hi-tech companies in the Czech Republic. Design/methodology/approach: The paper involves the New Method for measuring of market orientation. Data are collected through the survey and were used for the data analysis. Findings: The paper involves new aspects for perceiving competitor orientation, as a part of market orientation, and business performance. The result concurs with the results of researches of market orientation realized at this branch. Results show that competitor orientation has significant influence on business performance. Research limitations implications: The limitations are based on the methodology used for gaining data. However, the overall response rate is almost 20 %. The hi-tech industry is fast changing. From this reason, there can be many changes and it is impossible to repeat the research at the same companies.

Keywords

Market orientationcompetitionbusiness performancehi-tech companiesthe Czech Republic

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Orientace na konkurenci u hi-tech společností

  • Original language description

    Cílem článku je zjistit spojení mezi tržní orientací a konkurenční výhodou a podnikovým výkonem u hi-tech podniků v České republice. Metodologie: Článek využívá Nové metody pro měření tržní orientace. Data byla sbírána v rámci výzkumu a dále zpracována.Zjištění: Ćlánek zahrnuje nové pohledy vnímání orientace na konkurenci, jako součást tržní orientace a podnikového výkonu. Praktický význam: Naše zjištění mohou pomoci porozumět tržní orientaci a jejm vztahům ke konkurenci a podnikovému výkonu. Manažeřimohou použít metodu pro měření tržní orientace a zjisit úroveň tržní orientace v jejich podnicích.

  • Czech name

    Orientace na konkurenci u hi-tech společností

  • Czech description

    Cílem článku je zjistit spojení mezi tržní orientací a konkurenční výhodou a podnikovým výkonem u hi-tech podniků v České republice. Metodologie: Článek využívá Nové metody pro měření tržní orientace. Data byla sbírána v rámci výzkumu a dále zpracována.Zjištění: Ćlánek zahrnuje nové pohledy vnímání orientace na konkurenci, jako součást tržní orientace a podnikového výkonu. Praktický význam: Naše zjištění mohou pomoci porozumět tržní orientaci a jejm vztahům ke konkurenci a podnikovému výkonu. Manažeřimohou použít metodu pro měření tržní orientace a zjisit úroveň tržní orientace v jejich podnicích.

Classification

  • Type

    Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Trendy ekonomiky a managementu

  • ISSN

    1802-8527

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    roč. 6

  • Issue of the periodical within the volume

    10

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    45-53

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

Basic information

Result type

Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

Jx

CEP

AH - Economics

Year of implementation

2012