Orientation on competition by hi-tech companies
Result description
Purpose: The purpose of this paper is to examine the connection between market orientation and mainly competitor orientation and business performance at the hi-tech companies in the Czech Republic. Design/methodology/approach: The paper involves the NewMethod for measuring of market orientation. Data are collected through the survey and were used for the data analysis. Findings: The paper involves new aspects for perceiving competitor orientation, as a part of market orientation, and business performance. The result concurs with the results of researches of market orientation realized at this branch. Results show that competitor orientation has significant influence on business performance. Research limitations implications: The limitations are basedon the methodology used for gaining data. However, the overall response rate is almost 20 %. The hi-tech industry is fast changing. From this reason, there can be many changes and it is impossible to repeat the research at the same compan
Keywords
Market orientationCompetitionBusiness PerfomanceHi-tech companiesThe Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Orientace na konkurenci u hi-tech podniků
Original language description
Cíl: Cílem článku je zjistit spojení mezi tržní orientací a konkurenční výhodou a podnikovým výkonem u hi-tech podniků v České republice. Metodologie: Článek využívá Nové metody pro měření tržní orientace. Data byla sbírána v rámci výzkumu a dále zpracována. Zjištění: Ćlánek zahrnuje nové pohledy vnímání orientace na konkurenci, jako součást tržní orientace a podnikového výkonu. Praktický význam: Naše zjištění mohou pomoci porozumět tržní orientaci a jejm vztahům ke konkurenci a podnikovému výkonu. Manažeři mohou použít metodu pro měření tržní orientace a zjisit úroveň tržní orientace v jejich podnicích.
Czech name
Orientace na konkurenci u hi-tech podniků
Czech description
Cíl: Cílem článku je zjistit spojení mezi tržní orientací a konkurenční výhodou a podnikovým výkonem u hi-tech podniků v České republice. Metodologie: Článek využívá Nové metody pro měření tržní orientace. Data byla sbírána v rámci výzkumu a dále zpracována. Zjištění: Ćlánek zahrnuje nové pohledy vnímání orientace na konkurenci, jako součást tržní orientace a podnikového výkonu. Praktický význam: Naše zjištění mohou pomoci porozumět tržní orientaci a jejm vztahům ke konkurenci a podnikovému výkonu. Manažeři mohou použít metodu pro měření tržní orientace a zjisit úroveň tržní orientace v jejich podnicích.
Classification
Type
Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
GA402/07/1493: Research on implementation of market orientation in Hi-Tech Firms
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU
ISSN
1802-8527
e-ISSN
—
Volume of the periodical
VI
Issue of the periodical within the volume
10
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
45-53
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—
Basic information
Result type
Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP
AE - Management, administration and clerical work
Year of implementation
2012