All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Self-Esteem of Intellectually Gifted Children and Children Identified by their Parents and Teachers as Gifted

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F04%3A00019793" target="_blank" >RIV/00216224:14230/04:00019793 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Self-Esteem of Intellectually Gifted Children and Children Identified by their Parents and Teachers as Gifted

  • Original language description

    The investigation of the gifted childrens self-esteem is one part of the wider research focused on the sociability and emotionality of the gifted in the Czech Republic. The research is carried out in the sample of children at the age of 7-9. In the firststage of the research we identified the gifted children. We used Raven`s Coloured Progressive Matrices to screen the intelligence of the children in the classrooms. Childrens teachers and parents were asked to identify their children as gifted. In the second stage of the research we investigated the selected children elaborately. We used a lot of methods to obtain the required data but the most important for examination of the self-esteem and the intelligence were Wechsler Intelligence Scale for Children and Harters Self-Perception Profile for Children. The teachers evaluate childrens self-esteem by filling out Teachers Rating Scale of Childs Actual Behaviour.

  • Czech name

    Sebehodnocení intelektově nadaných dětí a dětí identifikovaných rodiči a učiteli jako nadané

  • Czech description

    Zkoumání sebehodnocení nadaných dětí je součástí širšího výzkumu zaměřeného na sociabilitu a emocionalitu nadaných v České republice. Výzkumu se zúčastnily děti ve věku 7-9 let. V první fázi výzkumu jsme identifikovali nadané děti. Ke screeningu inteligence dětí ve třídách jsme použili Ravenovy barevné progresivní matrice. Také jsme požádali rodiče a učitele, aby identifikovali jejich děti jako nadané. Ve druhé fázi výzkumu jsme vybrané děti testovali podrobněji. Použili jsme širokou škálu metod pro získání údajů o dětech, ale pro výzkum sebehodnocení a struktury inteligence byly nejdůležitější Wechslerova inteligenční škála pro děti a Profil vnímání sebe sama pro děti S. Harterové. Učitelé hodnotili děti pomocí Škály aktuálního chování dítěte.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GP406%2F02%2FD143" target="_blank" >GP406/02/D143: Sociability and emotionality of intelectually gifted children</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Book of Abstracts

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

    164

  • Publisher name

    9th Conference of the European Council for High Ability

  • Place of publication

    Pamplona, Spain

  • Event location

    Pamplona, Spain

  • Event date

    Jan 1, 2004

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article