All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Self-esteem of Intellectually Gifted Children

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33149616" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33149616 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sebepojetí u intelektově nadaných dětí

  • Original language description

    Příspěvek se týká zvyšujícího se zájmu odborné i široké veřejnosti o problematiku intelektově nadaných dětí a zkoumání jejich sebehodnocení, které patří mezi základních stavební kameny určující kvalitu života. Teoretické ukotvení obsahuje vymezení inteligence, nadání a sebehodnocení z pohledů různých autorů. Teorie inteligence v této problematice zaujímá důležité místo, a to především z pohledu diagnostiky nadaných dětí. V rámci dalších důležitých faktorů ovlivňující rozvoj nadání zahrnujeme rodinné, vzdělávací prostředí a vliv vrstevníků. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda rozumové nadání ovlivňuje celkové a sociální sebehodnocení dětí a zda se liší od dětí s průměrným nadáním. Povaha výzkumu byla kvantitativní a sběr dat byl realizován u žáků vyššího stupně vybraných základních škol.

  • Czech name

    Sebepojetí u intelektově nadaných dětí

  • Czech description

    Příspěvek se týká zvyšujícího se zájmu odborné i široké veřejnosti o problematiku intelektově nadaných dětí a zkoumání jejich sebehodnocení, které patří mezi základních stavební kameny určující kvalitu života. Teoretické ukotvení obsahuje vymezení inteligence, nadání a sebehodnocení z pohledů různých autorů. Teorie inteligence v této problematice zaujímá důležité místo, a to především z pohledu diagnostiky nadaných dětí. V rámci dalších důležitých faktorů ovlivňující rozvoj nadání zahrnujeme rodinné, vzdělávací prostředí a vliv vrstevníků. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda rozumové nadání ovlivňuje celkové a sociální sebehodnocení dětí a zda se liší od dětí s průměrným nadáním. Povaha výzkumu byla kvantitativní a sběr dat byl realizován u žáků vyššího stupně vybraných základních škol.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PhD Existence 2014 Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    978-80-244-4224-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    225-230

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    May 19, 2014

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article