World Internet Project in the Czech Republic: The rise of the Internet generation?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00014137" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00014137 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
World Internet Project in the Czech Republic: The rise of the Internet generation?
Original language description
We show the results of the "World Internet Project - the Czech republic" in the presentation. In the first part we describe the report from the Center for Digital Future - "Ten Years, Ten Trends" which expose American trends in the Internet use. In the second part we compare the Internet penetration in the Czech Republic and USA, we describe the phenomenon of "digital divide" which we can see in the Czech Republic. We describe the results of the World Internet Project - the Czech Republic in the third part of presentation which shows that young people aged 12 - 20 years percieve and use the Internet else then older people - they say, they express their emotion easier in the virtual world and they prefer the virtual communication more often. We introduce two hypothesis - the differences could be caused by "arise of the Internet generation" or it could be just adolescent specific behavior.
Czech name
Světový projekt o internetu v České republice: růst nové generace?
Czech description
V prezentaci ukazujeme výsledky Světového projektu - Česká republika. V první části popisujeme zprávu "Center for Digital Future" - "Deset let, deset trendů", která ukazuje americké trendy využívání internetu. V druhé části srovnáváme penetraci internetuv USA a ČR, popisujeme fenomén "digital divide", který je přítomný v ČR. Popisujeme výsledky Světového projektu o internetu - ČR, které ukazují, že dospívající ve věku 12 až 20 let vnímají a používají internet jinak než starší lidé - říkají, že vyjádříčastěji na internetu lépe své emoce a častěji preferují virtuální komunikaci před komunikací tváří v tvář. Představujeme dvě hypotézy - rozdíly mohou být způsobeny "růstem nové generace" nebo může být důvodem specifičnost chování adolescentů ve virtuálním světě.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1P05ME751" target="_blank" >1P05ME751: Word internet project - The Czech Republic</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
Brno
Publisher/client name
Prezentace na konferenci Kyberprostor 2005 - 7.11.2005
Version
—
Carrier ID
—