Users involvement: A new trend in social services as experienced by first line workers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00021097" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00021097 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rovnoprávný uživatel: Nový trend v sociálních službách na bedrech pracovníků pobytového zařízení
Original language description
V současné době se v České republice stává aktuálním požadavek tzv. zapojení uživatelů, tj. aktivní a rovnoprávná participace uživatelů sociálních služeb na utváření těchto služeb a rozhodování o nich. Děje se tak v souladu s pojetím, které sociální služby vnímá jako prostor, v němž uživatelé (klienti) těchto služeb mohou realizovat svá sociální práva, formulovat své zájmy a v neposlední řadě řídit vlastní biografii. Klíčovou podmínkou pro uskutečnění tohoto ideálu je přijímání uživatelů ostatními aktéry (tj. především zástupci zadavatelů, poskytovatelů i řadovými pracovníky sociálních služeb) jako rovnocenné kompetentní partnery. Není-li tato podmínka naplněna, hrozí, že úsilí o zapojení klientů ztroskotá, příp. se ustaví pouze jako formální. V tomtočlánku si na pozadí aktuálních empirických dat získaných během kvalitativní případové studie vybraného zařízení sociálních služeb klademe otázku, zda ostatní aktéři budou schopni podmínce respektu ke klientům a uznání jejich kompetentnost
Czech name
Rovnoprávný uživatel: Nový trend v sociálních službách na bedrech pracovníků pobytového zařízení
Czech description
V současné době se v České republice stává aktuálním požadavek tzv. zapojení uživatelů, tj. aktivní a rovnoprávná participace uživatelů sociálních služeb na utváření těchto služeb a rozhodování o nich. Děje se tak v souladu s pojetím, které sociální služby vnímá jako prostor, v němž uživatelé (klienti) těchto služeb mohou realizovat svá sociální práva, formulovat své zájmy a v neposlední řadě řídit vlastní biografii. Klíčovou podmínkou pro uskutečnění tohoto ideálu je přijímání uživatelů ostatními aktéry (tj. především zástupci zadavatelů, poskytovatelů i řadovými pracovníky sociálních služeb) jako rovnocenné kompetentní partnery. Není-li tato podmínka naplněna, hrozí, že úsilí o zapojení klientů ztroskotá, příp. se ustaví pouze jako formální. V tomtočlánku si na pozadí aktuálních empirických dat získaných během kvalitativní případové studie vybraného zařízení sociálních služeb klademe otázku, zda ostatní aktéři budou schopni podmínce respektu ke klientům a uznání jejich kompetentnost
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Biograf - časopis pro biografickou a reflexivní sociologii
ISSN
1211-5770
e-ISSN
—
Volume of the periodical
42
Issue of the periodical within the volume
42
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
28
Pages from-to
33-60
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—