Cognitive style, learning style and locus of control of personality
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022313" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022313 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kognitivní styl, studijní styl a místo kontroly osobnosti
Original language description
Cílem naší práce bylo teoretické a experimentální prozkoumání vzájemných vztahů mezi kognitivním stylem a studijním stylem, přičemž vycházíme ze zjištění, že studijní styly mají osobnostní složku, která se do tohoto vztahu promítá a může ho určovat. Prostřednictvím tří hlavních výzkumných metod (Witkinova GEFT, Rotterova LOC a Schmeckova et al. ILP) jsme v roce 2004 vyšetřili soubor 195 z.o., který byl tvořen středoškoláky a vysokoškoláky, muži i ženami. Především se ukázalo, že kognitivní styl charakterizovaný závislostí/nezávislostí na poli je výhodný pro řadu faktorů studijního stylu zvláště ve své polaritě nezávislosti, kdy jsou lidé více schopni pracovat tvořivě, iniciativně, se subjektivní angažovaností a rozumovým zaujetím. Faktem zůstává, že úspěšný studijní styl může být i u osob závislých na poli, kteří pasivně, mechanicky a se submisivními přístupy plní studijní úkoly. Určitou úlohu v našich zjištěních hraje asi také ta skutečnost, že naše z.o. byly studenti, kteří mohou mít
Czech name
Kognitivní styl, studijní styl a místo kontroly osobnosti
Czech description
Cílem naší práce bylo teoretické a experimentální prozkoumání vzájemných vztahů mezi kognitivním stylem a studijním stylem, přičemž vycházíme ze zjištění, že studijní styly mají osobnostní složku, která se do tohoto vztahu promítá a může ho určovat. Prostřednictvím tří hlavních výzkumných metod (Witkinova GEFT, Rotterova LOC a Schmeckova et al. ILP) jsme v roce 2004 vyšetřili soubor 195 z.o., který byl tvořen středoškoláky a vysokoškoláky, muži i ženami. Především se ukázalo, že kognitivní styl charakterizovaný závislostí/nezávislostí na poli je výhodný pro řadu faktorů studijního stylu zvláště ve své polaritě nezávislosti, kdy jsou lidé více schopni pracovat tvořivě, iniciativně, se subjektivní angažovaností a rozumovým zaujetím. Faktem zůstává, že úspěšný studijní styl může být i u osob závislých na poli, kteří pasivně, mechanicky a se submisivními přístupy plní studijní úkoly. Určitou úlohu v našich zjištěních hraje asi také ta skutečnost, že naše z.o. byly studenti, kteří mohou mít
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Československá psychologie
ISSN
0009-062X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LI
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
238-252
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—