All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cognitive style, learning style and locus of control of personality

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022313" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022313 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kognitivní styl, studijní styl a místo kontroly osobnosti

  • Original language description

    Cílem naší práce bylo teoretické a experimentální prozkoumání vzájemných vztahů mezi kognitivním stylem a studijním stylem, přičemž vycházíme ze zjištění, že studijní styly mají osobnostní složku, která se do tohoto vztahu promítá a může ho určovat. Prostřednictvím tří hlavních výzkumných metod (Witkinova GEFT, Rotterova LOC a Schmeckova et al. ILP) jsme v roce 2004 vyšetřili soubor 195 z.o., který byl tvořen středoškoláky a vysokoškoláky, muži i ženami. Především se ukázalo, že kognitivní styl charakterizovaný závislostí/nezávislostí na poli je výhodný pro řadu faktorů studijního stylu zvláště ve své polaritě nezávislosti, kdy jsou lidé více schopni pracovat tvořivě, iniciativně, se subjektivní angažovaností a rozumovým zaujetím. Faktem zůstává, že úspěšný studijní styl může být i u osob závislých na poli, kteří pasivně, mechanicky a se submisivními přístupy plní studijní úkoly. Určitou úlohu v našich zjištěních hraje asi také ta skutečnost, že naše z.o. byly studenti, kteří mohou mít

  • Czech name

    Kognitivní styl, studijní styl a místo kontroly osobnosti

  • Czech description

    Cílem naší práce bylo teoretické a experimentální prozkoumání vzájemných vztahů mezi kognitivním stylem a studijním stylem, přičemž vycházíme ze zjištění, že studijní styly mají osobnostní složku, která se do tohoto vztahu promítá a může ho určovat. Prostřednictvím tří hlavních výzkumných metod (Witkinova GEFT, Rotterova LOC a Schmeckova et al. ILP) jsme v roce 2004 vyšetřili soubor 195 z.o., který byl tvořen středoškoláky a vysokoškoláky, muži i ženami. Především se ukázalo, že kognitivní styl charakterizovaný závislostí/nezávislostí na poli je výhodný pro řadu faktorů studijního stylu zvláště ve své polaritě nezávislosti, kdy jsou lidé více schopni pracovat tvořivě, iniciativně, se subjektivní angažovaností a rozumovým zaujetím. Faktem zůstává, že úspěšný studijní styl může být i u osob závislých na poli, kteří pasivně, mechanicky a se submisivními přístupy plní studijní úkoly. Určitou úlohu v našich zjištěních hraje asi také ta skutečnost, že naše z.o. byly studenti, kteří mohou mít

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    LI

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    238-252

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database