All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Leisure time as the fourth context of mental and social development of adolescents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022373" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022373 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Leisure time as the fourth context of mental and social development of adolescents

  • Original language description

    In the paper we find out what is the influence of leisure time on adolescents health or hazard behaviour. The fourth context of adolescents development is overlapped and completed with the family, school and schoolmates. Leisure time performs educational, health and social function. It contributes to formation of relationships, it helps to strengthen the relationships, it develops abilities, strengthens moral character, satisfies human needs and forms value interests. The way of spending free time of children and adolescents is influenced by social environment. Especially strong is the influence of the family, company and contemporaries. Parents act as examples for their children, either positive or negative. Families who do not perform their educational function do not care how their children spend their time. Schools, centres of leisure time and other educational establishments are in position to reduce this deficiency. Salesian youth centres have for object to be an important part i

  • Czech name

    Volný čas jako čtvrtý kontext psychického a sociálního vývoje dospívajících

  • Czech description

    V našem sdělení zjišťujeme, jaký vliv má volný čas na zdravé, event. rizikové chování adolescentů. Čtvrtý kontext vývoje dospívajících se v předkládaném příspěvku překrývá a doplňuje s rodinou, školou a vrstevníky. Volný čas plní funkci výchovnou, zdravotní a sociální. Přispívá k utváření mezilidských vztahů, pomáhá tyto vztahy upevňovat, rozvíjí schopnosti, upevňuje morální vlastnosti, uspokojuje lidské potřeby a formuje hodnotové zájmy. Způsob využití volného času u dětí a dospívajících je ovlivněn sociálním prostředím. Zvlášť silný je vliv rodiny, party, vrstevníků. Rodiče slouží svým dětem jako vzory, buď pozitivní nebo negativní. Rodiny, které neplní svou výchovnou funkce se většinou nestarají, jak děti tráví svůj volný čas. Školy, střediska volného času i další výchovné subjekty mají možnost tento nedostatek redukovat. Významnou úlohu ve využití volného času dětí a mládeže si kladou za úkol své činnosti salesiánská střediska mládeže. Proto se zaměřujeme především na salesiánský v

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

    Prague

  • Publisher/client name

    Xth European Congress of Psychology

  • Version

  • Carrier ID