All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022768" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022768 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors

  • Original language description

    Addition to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyber-psychology, mainly for its potentially negative impact on young people in their social lives. In our study, we focus on some chosen parts of addiction to MMORPGs of youths and adolescents, mainly on their day-dreaming and thinking about the game while offline. Our research sample consists of 548 participants, 76% were male, average player age was 25 years. The average estimated play-time per week was 27 hours. Wecreated an addiction score based on a 14-item questionnaire regarding typical factors of addiction, we used questions from other authors Internet addiction questionnaires, the questions were adapted for the MMORPG environment. The correlations between the addiction score and set of questions about day-dreaming and thinking showed certain direction of their inseparability, where, the more players score in addiction, the more they think about the game when offline.

  • Czech name

    Hraní MMORPG u mladých lidí a adolescentů: závislost a její faktory

  • Czech description

    Jedním z nejvíce diskutovaných aspektů psychologie internetu je fenomén závislosti na on-line hrách. Svým dopadem ohrožují zejmén mladší hráče. V naší studii jsme se zaměřili na vybrané aspekty závislosti na MMORPG, zejména na roli denního snění o hře mimo hru samotnou. Náš výzkumný vzorek tvořilo 548 hráčů, z nichž bylo 76% mužů, průměrný věk byl 25 let. Průměrná intenzita hraní byla 27 hodin týdně. Na základě 14-ti položkového dotazníku (vytvořeného z otázek jiných autorů) jsme získali skóre závislosti. Výsledky povrdily, že denní snění o hře mimo hru samotnou může být jedním z faktorů závislosti, respektive, že denní snění o hře a závislost na hře spolu souvisí.

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

    Vancouver

  • Publisher/client name

    Association of Internet Researchers

  • Version

    Interner research 8.0: let's play

  • Carrier ID