MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022768" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022768 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
MMORPG playing of youths and adolescents: addiction and its factors
Original language description
Addition to online role-playing games is one of the most discussed aspects of recent cyber-psychology, mainly for its potentially negative impact on young people in their social lives. In our study, we focus on some chosen parts of addiction to MMORPGs of youths and adolescents, mainly on their day-dreaming and thinking about the game while offline. Our research sample consists of 548 participants, 76% were male, average player age was 25 years. The average estimated play-time per week was 27 hours. Wecreated an addiction score based on a 14-item questionnaire regarding typical factors of addiction, we used questions from other authors Internet addiction questionnaires, the questions were adapted for the MMORPG environment. The correlations between the addiction score and set of questions about day-dreaming and thinking showed certain direction of their inseparability, where, the more players score in addiction, the more they think about the game when offline.
Czech name
Hraní MMORPG u mladých lidí a adolescentů: závislost a její faktory
Czech description
Jedním z nejvíce diskutovaných aspektů psychologie internetu je fenomén závislosti na on-line hrách. Svým dopadem ohrožují zejmén mladší hráče. V naší studii jsme se zaměřili na vybrané aspekty závislosti na MMORPG, zejména na roli denního snění o hře mimo hru samotnou. Náš výzkumný vzorek tvořilo 548 hráčů, z nichž bylo 76% mužů, průměrný věk byl 25 let. Průměrná intenzita hraní byla 27 hodin týdně. Na základě 14-ti položkového dotazníku (vytvořeného z otázek jiných autorů) jsme získali skóre závislosti. Výsledky povrdily, že denní snění o hře mimo hru samotnou může být jedním z faktorů závislosti, respektive, že denní snění o hře a závislost na hře spolu souvisí.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
Vancouver
Publisher/client name
Association of Internet Researchers
Version
Interner research 8.0: let's play
Carrier ID
—