Importance of online fan communities for adolescents
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00028615" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00028615 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam členství v online fanouškovské komunitě pro adolescenty
Original language description
Studie se zaměřuje na zmapování významu příslušnosti k online fanouškovské komunitě u adolescentů a mladých dospělých. Subkultura anime a manga byla vybrána jako typický reprezentant specifického a marginalizovaného fenoménu. Bylo realizováno 17 rozhovorů po IM s fanoušky registrovaných na serveru www.otakuland.cz. Ti byli vybráni aby pokryli spektrum od velmi aktivních pisatelů až po tzv. lurkery. Respondenti byli ve věkovém rozmezí 16 až 22 let, 8 žena a 9 mužů. Rozhovory byly analyzovány metodou zakotvené teorie. Z výsledků vyplynul vliv členství v online komunitě na posilování marginalizované identity u adolescentů. Byly identifikovány možné pozitivní (emoční podpora, rozumějící prostředí, navazování sociálních kontaktů) a negativní (absence potřebných závazků, méněcennost online vztahů) aspekty které mohou ovlivňovat vývoj identity.
Czech name
Význam členství v online fanouškovské komunitě pro adolescenty
Czech description
Studie se zaměřuje na zmapování významu příslušnosti k online fanouškovské komunitě u adolescentů a mladých dospělých. Subkultura anime a manga byla vybrána jako typický reprezentant specifického a marginalizovaného fenoménu. Bylo realizováno 17 rozhovorů po IM s fanoušky registrovaných na serveru www.otakuland.cz. Ti byli vybráni aby pokryli spektrum od velmi aktivních pisatelů až po tzv. lurkery. Respondenti byli ve věkovém rozmezí 16 až 22 let, 8 žena a 9 mužů. Rozhovory byly analyzovány metodou zakotvené teorie. Z výsledků vyplynul vliv členství v online komunitě na posilování marginalizované identity u adolescentů. Byly identifikovány možné pozitivní (emoční podpora, rozumějící prostředí, navazování sociálních kontaktů) a negativní (absence potřebných závazků, méněcennost online vztahů) aspekty které mohou ovlivňovat vývoj identity.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/KJB708140702" target="_blank" >KJB708140702: Weblog: a window into adolescent´s soul</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální studia
ISSN
1214-813X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
roč. 6
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—