All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Coping strategies among teachers in primary education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00037141" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00037141 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zvládání školních zátěžových situací učiteli základních škol

  • Original language description

    V příspěvku jsme se zaměřili na problematiku stresu a jeho zvládání v kontextu učitelské profese v prostředí základních škol. Výzkumná část práce je zaměřena na subjektivní vnímání a hodnocení stresujících faktorů v povolání učitele u vzorku 51 učitelů základních škol a zjištění převládajících copingových strategií, které tito učitelé používají při zvládání zátěže. Dotazovaní učitelé základních škol jako nejvíce rušivé a stresující faktory vnímají kázeňské problémy, nezájem žáků o učení a časový tlak. Podstatný vliv mají na učitele při výkonu jejich povolání také osobní životní události. Při zjišťování převládajících copingových strategií, které učitelé užívají při zvládání zátěže, jsme vycházeli z rozdělení strategií podle Jankeho a Erdmannové a jejich dotazníku SVF 78. Jako nejčastěji používané se u našeho vzorku 45 učitelek základních škol ukázaly zvládací strategie zaměřené na kontrolu a strategie náhradního uspokojení.

  • Czech name

    Zvládání školních zátěžových situací učiteli základních škol

  • Czech description

    V příspěvku jsme se zaměřili na problematiku stresu a jeho zvládání v kontextu učitelské profese v prostředí základních škol. Výzkumná část práce je zaměřena na subjektivní vnímání a hodnocení stresujících faktorů v povolání učitele u vzorku 51 učitelů základních škol a zjištění převládajících copingových strategií, které tito učitelé používají při zvládání zátěže. Dotazovaní učitelé základních škol jako nejvíce rušivé a stresující faktory vnímají kázeňské problémy, nezájem žáků o učení a časový tlak. Podstatný vliv mají na učitele při výkonu jejich povolání také osobní životní události. Při zjišťování převládajících copingových strategií, které učitelé užívají při zvládání zátěže, jsme vycházeli z rozdělení strategií podle Jankeho a Erdmannové a jejich dotazníku SVF 78. Jako nejčastěji používané se u našeho vzorku 45 učitelek základních škol ukázaly zvládací strategie zaměřené na kontrolu a strategie náhradního uspokojení.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů