Media Literacy in the Era of Convergence and Participatory Culture: Blending of Cultures
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00063336" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00063336 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mediální gramotnost v éře kultury konvergence a participační kultury: prolínání kultur
Original language description
Rozvoj Webu 2.0 v sobě skrývá nový potenciál pro výuku mediální výchovy. Vzestup významu sociálních sítí pro komunikaci a proměny on-line žurnalismu souvisí s rozmachem participační kultury a s postavením občanské žurnalistiky v prostoru informační společnosti. Kultura konvergence vedoucí k občanskému aktivismu má být spojována s problémem etiky reprezentace jako s jedním z ústředních bodů soudobé mediální výchovy. Nezbytnost kultivace mediální gramotnosti se tak pod vlivem překotných proměn v technologii jeví jako doposud nejnaléhavější v historii. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost. Autor uvedené dokládá na příkladech a zamýšlí se, jaké výzvy z tohoto vývoje plynou pro kultivaci mediální gramotnosti.
Czech name
Mediální gramotnost v éře kultury konvergence a participační kultury: prolínání kultur
Czech description
Rozvoj Webu 2.0 v sobě skrývá nový potenciál pro výuku mediální výchovy. Vzestup významu sociálních sítí pro komunikaci a proměny on-line žurnalismu souvisí s rozmachem participační kultury a s postavením občanské žurnalistiky v prostoru informační společnosti. Kultura konvergence vedoucí k občanskému aktivismu má být spojována s problémem etiky reprezentace jako s jedním z ústředních bodů soudobé mediální výchovy. Nezbytnost kultivace mediální gramotnosti se tak pod vlivem překotných proměn v technologii jeví jako doposud nejnaléhavější v historii. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost. Autor uvedené dokládá na příkladech a zamýšlí se, jaké výzvy z tohoto vývoje plynou pro kultivaci mediální gramotnosti.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů