Leaving Students. Quantitative analysis of university dropouts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076966" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076966 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií
Original language description
S generalizací vysokoškolského studia roste také počet předčasně ukončených studií. Naše analýza využívá výsledky výzkumu mezi studenty, kteří opouštěli (některé) aktivní studium na jedné z českých univerzit, aniž by dosáhli diplomu. Předkládáme tak čtenářům studii, která popisuje základní parametry populace odcházejících studentů, poskytuje základní vhled do subjektivních příčin odchodu, subjektivního zvládání studia a několika dalších relevantních faktorů. Na základě našich výsledků poukazujeme na fakt, že populace odcházejících studentů rozhodně není homogenní, koncept studijní neúspěšnosti by popisoval pouze třetinu případů, zatímco další dvě velké skupiny odchodů lze charakterizovat jako důsledek odložené volby a konflikt priorit.
Czech name
Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií
Czech description
S generalizací vysokoškolského studia roste také počet předčasně ukončených studií. Naše analýza využívá výsledky výzkumu mezi studenty, kteří opouštěli (některé) aktivní studium na jedné z českých univerzit, aniž by dosáhli diplomu. Předkládáme tak čtenářům studii, která popisuje základní parametry populace odcházejících studentů, poskytuje základní vhled do subjektivních příčin odchodu, subjektivního zvládání studia a několika dalších relevantních faktorů. Na základě našich výsledků poukazujeme na fakt, že populace odcházejících studentů rozhodně není homogenní, koncept studijní neúspěšnosti by popisoval pouze třetinu případů, zatímco další dvě velké skupiny odchodů lze charakterizovat jako důsledek odložené volby a konflikt priorit.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aula : revue pro vysokoškolskou a vědní politiku
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
22
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
31
Pages from-to
24-54
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—