The relationship between procrastination and locus of control in academic environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00078092" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00078092 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=10178" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=10178</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí
Original language description
Studie se zabývá vztahem mezi akademickou prokrastinací a locus of control. Navazuje na studie zkoumající tento vztah, které přinášejí nejednoznačné výsledky. Pro online sběr dat byly pomocí focus group vytvořeny dotazníky locus of control a akademické prokrastinace. Ze 145 oslovených náhodně vybraných vysokoškolských studentů jedné fakulty kompletně vyplnilo dotazníky 100 z nich. Provedená korelační analýza neodhalila statisticky významný vztah mezi zkoumanými proměnnými. Předpoklad, že internalita/externalita locus of control koreluje s akademickou prokrastinací, se nepotvrdil. Výsledky jsou srovnávány s výsledky zahraničních studií, jsou zmíněna specifika akademické prokrastinace a navrženy další možné směry výzkumu v této oblasti.
Czech name
Vztah prokrastinace a locus of control v akademickém prostředí
Czech description
Studie se zabývá vztahem mezi akademickou prokrastinací a locus of control. Navazuje na studie zkoumající tento vztah, které přinášejí nejednoznačné výsledky. Pro online sběr dat byly pomocí focus group vytvořeny dotazníky locus of control a akademické prokrastinace. Ze 145 oslovených náhodně vybraných vysokoškolských studentů jedné fakulty kompletně vyplnilo dotazníky 100 z nich. Provedená korelační analýza neodhalila statisticky významný vztah mezi zkoumanými proměnnými. Předpoklad, že internalita/externalita locus of control koreluje s akademickou prokrastinací, se nepotvrdil. Výsledky jsou srovnávány s výsledky zahraničních studií, jsou zmíněna specifika akademické prokrastinace a navrženy další možné směry výzkumu v této oblasti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
64
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
383-392
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—