Child and Childhood: Various Definitions of the Concepts and their Relation to Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00090817" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00090817 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?sid=e831688f-dda9-4768-9d57-3e1475a96abd%40sessionmgr101&vid=0&hid=120" target="_blank" >http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?sid=e831688f-dda9-4768-9d57-3e1475a96abd%40sessionmgr101&vid=0&hid=120</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dítě a dětství: proměnlivá konceptualizace pojmů a její vazby na vzdělávání
Original language description
Článek představuje vývoj konceptu dětství a diskurzů týkajících se dětství v sociálně-vědní literatuře. Vypichuje vazby mezi představami o tom, kdo je to dítě a následnými přístupy k dětství a vzdělávání. Diskutována je rovněž proměna dětství v období přechodu od socialismu ke kapitalismu a demokratickému režimu, jakož i různá pojetí dětství v současné české společnosti. Optikou rodičovských etnoteorií dětství jsou představeny vybrané sociální skupiny žijící v ČR (sociálně vyloučení Romové, Vietnamští imigranti, a rodiny vzdělávající formou unschoolingu), na kterých je ukázáno, jak představy o tom, kdo je to dítě a jaká vede jeho/její cesta k dosažení dospělosti, ovlivňují individuální vzdělávací strategie, jakož i napětí, která tato různá pojetí dětství vytváří při vzájemné celospolečenské interakci.
Czech name
Dítě a dětství: proměnlivá konceptualizace pojmů a její vazby na vzdělávání
Czech description
Článek představuje vývoj konceptu dětství a diskurzů týkajících se dětství v sociálně-vědní literatuře. Vypichuje vazby mezi představami o tom, kdo je to dítě a následnými přístupy k dětství a vzdělávání. Diskutována je rovněž proměna dětství v období přechodu od socialismu ke kapitalismu a demokratickému režimu, jakož i různá pojetí dětství v současné české společnosti. Optikou rodičovských etnoteorií dětství jsou představeny vybrané sociální skupiny žijící v ČR (sociálně vyloučení Romové, Vietnamští imigranti, a rodiny vzdělávající formou unschoolingu), na kterých je ukázáno, jak představy o tom, kdo je to dítě a jaká vede jeho/její cesta k dosažení dospělosti, ovlivňují individuální vzdělávací strategie, jakož i napětí, která tato různá pojetí dětství vytváří při vzájemné celospolečenské interakci.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Slovak Sociological Review
ISSN
0049-1225
e-ISSN
—
Volume of the periodical
48
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
22
Pages from-to
377-398
UT code for WoS article
000383666900004
EID of the result in the Scopus database
—